نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فناوری شارژ بی ‌سیم

فناوری شارژ بی ‌سیم چگونه کار می کند؟

با ایجاد شارژهای بی سیم طرفداران این فناوری بسیار افزایش یافته است. زیرا بسیاری از افراد را از قید سیم و درد سر های آن رها کرده است. شارژ بی ‌سیم استفاده از میدان الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی بین دو جسم است. اصول کار شارژ بی ‌سیم استفاده از القای الکترومغناطیسی است.در شارژرهای بی‌سیم برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی متناوب از سیم‌پیچ القایی استفاده می شود.

در تلفن همرا نیز یک سیم‌پیچ القایی انرژی را از میدان الکترومغناطیسی میگیرد. بنابراین استفاده از سیم‌پیچ ها در کنار هم به انتقال برق منجر شده و شارژ باتری انجام می شود. مرکز تعمیرات سونی در تلاش است شما را با انواع فناوری های استفاده شده در تلفن آشنا کند. مقالات عمومی و تخصصی نمایندگی سونی کلیه اطلاعات لازم را در مورد این فناوری ها در اختیار شما می گذارد.

نگاهی به فناوری شارژ بی ‌سیم

برای شارژ بی ‌سیم در ابتدا باید یک گوشی داشته باشید که از این فناوری پشتیبانی کند. سپس شارژر بی سیم را تهیه می کنیم. پد شارژ قسمتی از شارژر است که گوشی روی آن قرار می گیرد. این پد به وسیله یک شارژر به منبع برق اصلی متصل می شود. این پد به یک شارژر دیواری متصل می شود. باید توجه داشت با شدت‌ جریان 1 آمپر سرعت شارژ بی سیم پایین است.

اساس کار در شارژر بی سیم انرژی القایی است. در روش القایی با نزدیک شدن سیم‌پیچ بار جریان الکتریکی در سیم‌پیچ دیگر ایجاد می‌شود و عمل شارژ انجام می شود. سطح شارژر بی سیم از یک‌لایه پلاستیک ضد لغزش به وجود آمده است. این پوشش باعث می شود گوشی هنگام شارژ سر نخورد. در این شارژر ها چراغ‌ LED نشانگر شارژ است.

معایب شارژ بی ‌سیم

از مهمترین معایب شارژ بی ‌سیم سرعت پایین شارژ در این شارژ ها است. شارژ گوشی با استفاده از شارژ القایی مانند شارژرهای فیزیکی سریع نیست. همچنین تاثیر گذاری شارژرهای بی سیم مانند شارژر های فیزیکی نیست. از دیگر معایب سیم پیچ القایی اشغال بخشی از فضای داخل دستگاه است. به عنوان مثال ممکن است سازندگان محصولات سبک و باریک از این کیت در محصولات خود استفاده نمی کنند.

استاندارد های شارژرهای بی سیم

استاندارد های مختلفی برای شارژرهای بیسیم وجود دارد. استاندارد  QIاز نمونه این استاندارد ها است. این استاندارد در سال 2012 معرفی شده است. این استاندارد توسط اکثر شرکت های سازنده تلفن های همراه پشتیبانی می شود. استاندارد دیگر شارژ بی ‌سیم استانداردAirFuel  است. این استاندارد با استاندارد QI سازگاری ندارد.

یک گوشی که از استاندارد QI پشتیبانی می کند به وسیله شارژر با استاندارد AirFuel شارژ نمی شود. استاندارد بعدی  Powermatاست. مزیت این استاندارد شارژ همزمان چند دستگاه با شارژر دارای این استاندارد است. استاندارد دیگر که محدودیت فاصله هنگام شارژ را از بین برده است استاندارد WattUp است. این شارژها می توانند گوشی شما را تا فاصله 4.5 متری شارژ کنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *