نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فاصله ی مناسب با تلویزیون

فاصله ی مناسب با تلویزیون

اصولا باید در خرید تلویزیون باید  فاکتور های مهمی را در نظر بگیرید تا خرید مناسب و مد نظر خود را داشته باشید. کیفیت صدا، تصویر، سیاز و طراحی تلویزیون چند نمونه از این فاکتور هاست. قبل از خرید تلویزیون باید همیشه مدل و برند خاصی را مدنظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید آن نمایید. سایز تلویزیون نیز فاکتور مهمی است که باید با توجه به سایز سالن پذیرایی شما انتخاب شود. معمولا برای محیط های کوچک و محدود تلویزیون های با سایز های بالا و بزرگ توصیه نمی شود. بعد از خرید تلویزیون و نصب و راه اندازی آن باید همیشه با تلویزیون فاصله ی مناسب داشته باشید تا چشم و گردن شما طی مرور زمان دچار آسیب نشود.

فاصله ی مناسب

فاصله ی مناسب شما با تلویزیون اصولا با توجه به سایز تلویزیون تعیین می شود. فاصله ی مناسب تا تلویزیون، بر کیفیت تصویر نیز اثر گذار است. اگر هنوز به دنبال تلویزیون مد نظر هستید و اقدام به خریداری نکرده اید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. اما اگر تلویزیون خود را خریداری نموده اید باز هم دیر نشده است، به راحتی می توانید با خواندن این مطالب فاصله ی مناسب تا تلویزیون را پیدا نمایید.

زاویه مناسب

طبق بررسی های انجام شده در رابطه با فاصله ی مناسب زاویه ی دید شما تا تلویزیون باید 40 درجه باشد. در این حالت به بهترین شکل می توانید تصاویر تلویزیون را تماشا کنید. اما چگونه زاویه 40 درجه را پیدا کنید.

شاید فکر کنید که می توانید با نقاله این درجه را بدست آورید و با هر بار نشستن مقابله تلویزیون این درجه را دوباره بدست آورید. اما این طور نیست. برای اینکار نیاز به نقاله ندارید.

برای اینکار باید فاصله ی که به طور معمولا محل نشستنتان است را در عدد 84/0 ضرب کنید. عدد بدست آمده قطر مناسب شماست.

به طور معمول برای تماشای تلویزیون بهتر است در فاصله ی 3 متری قرار بگیرید این فاصله برای سالن های بزرگ مناسب است.

برای سالن های کوچک و اتاق های کوچک این فاصله حدوداً 5/1 متر می باشد.

با توجه به فاصله های گفته شده برای سالن های بزرگ تلویزیون 80 تا 90 اینچی مناسب است و فاصله ی مناسب از تلویزیون 3متر می باشد.

برای سالن های کوچک معمولا تلویزیون 46 تا 49 مناسب بوده و فاصله ی مناسب 5/1 متر می باشد.

پس به طور کلی برای سالن بزرگ های تلویزیون اینچ 80 تا 90 و برای سالن کوچک های 46 تا 50 اینچ، مناسب است.

فاصله ی مناسب از تلویزیون می تواند کیفیت تصویر را افزایش دهد. به بیان ساده تر زمانی که فاصله شما تا تلویزیون بسیار کم باشد به راحتی می توانید پیکسل های تلویزیون را مشاهده نمایید و کیفیت تصویر بسیار کم می شود. حتی زمانی که فاصله ی شما تا تلویزیون بسیار زیاد باشد نمی توانید جزئیات  تصویر را به خوبی مشاهده نمایید.

به همین دلیل کیفیت بر فاصله ی شما تأثیر گذار است. متأسفانه زوج های جوان برای خرید تلویزیون اندازه سالن را در نظر نمی گیرند و تلویزیون هایی با صفحه نمایشگر بزرگ را انتخاب می نمایند. بعد از خرید و قرار دادن تلویزیون در مکان مورد نظر حتما دچار مشکل می شوند.

کیفیت و زیبایی تلویزیون هایی با صفحه نمایشگر بزرگ قابل انکار نیست همچنین تماشای فیلم در این تلویزیون های نیز ممکن است لذت بخش تر باشد. اما بعد از خرید این تلویزیون با مشکل رو به رو خواهید بود.

امروزه تلویزیون های جدید و مدرن جای تلویزیون های قدیمی را گرفته است. تلویزیون های جدید و تلویزیون های 43 اینچی علاوه بر زیبایی سالن، کیفیت نیز بسیار مهم است.

همچنین علاوه بر فاصله مسئله ی ارتفاع نیز مهم است. اگر تلویزیون در ارتفاع نامناسب و خیلی بالا نصب شود ممکن است کمر درد و کمر درد را تجربه کنید . اصولا با در نظر گرفتن استاندارد ها ارتفاع تلویزیون از زمین باید 105 سانتی متر باشد.

پس علاوه بر فاصله، ارتفاع را نیز در نظر بگیرید تا در آینده مشکلات چشم، کمر و گردن را نداشته باشید.

 

به این نکته توجه داشته باشید که طبق مطالعات انجام شده بهتر از کودکان زیر 2 سال حدود 2 ساعت برنامه های تلویزیونی را تماشا کنند.

بهتر است این نکته را جدی بگیرید زیرا ممکن است با افزایش سن کودک، والدین با آسیب روحی و روانی، ترس، تنبلی و عدم داشتن خلاقیت را مشاهده می نمایند.

به بیان ساده تر هرچه استفاده از تلویزیون کمتر باشد، سلامتی ذهن و روان کودک شما بیشتر خواهد بود.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *