نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی و تعمیر اسپیکر سونی

عیب یابی و تعمیر اسپیکر/ ممکن است بعد از مدتی بلندگوی سینما خانگی شما دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. ممکن است از بلندگوی شما صداهای عجیب شنیده شود ک به راحتی قابل حل است. مشکلات بلندگو می تواند مسائل مختلفی باشد و تعمیر و نگهداری ان بسیار آسان است . با استفاده از این راهنما به راحتی می توانید سینما خانگی را تعمیر نمایید.

بلندگو هیچ صدایی ندارد

ابتدا مشکلات آشکار را بررسی کنید، مانند اینکه سیم ها به درستی وصل نشده اند. اگر چپ کار می‌کنید اما راست ندارید، سیم‌های چپ و راست را تغییر دهید تا ببینید آیا این مشکل را حل می‌کند یا خیر.

از یک مولتی متر برای بررسی اهم بین لیدهای مثبت و منفی به بلندگو استفاده کنید. چیزی بین 1 تا 16 اهم باید مقاومت یک بلندگوی فعال باشد. اگر 0 یا بی نهایت باشد، احتمالاً مشکلاتی وجود دارد و ممکن است بلندگو منفجر شود.

راه حل 1: درایور اسپیکر یا توییتر را جایگزین کنید

ساده ترین و معمولاً سریع ترین راه حل، تهیه ووفر یا توییتر جایگزین است. به صورت آنلاین نگاه کنید و مدل: جایگزینی ووفر یا مدل: جایگزین توییتر یا درایور میان رده و غیره را جستجو کنید.

عیب یابی و تعمیر اسپیکر

فعال یا غیرفعال بلندگو؟

اگر بلندگو یا مانیتور فعال یا برقی است، بررسی کنید که سیم برق وصل شده و روشن است. برای غیرفعال بودن، بررسی کنید که تقویت کننده روشن است و سیگنال ارسال می کند. اگر قسمت آمپلی فایر خراب است، باید مشکل را بیشتر تشخیص دهید، اما اگر اسپیکر تازه باد شده است اما آمپلی فایر کار می کند، می توانید بلندگو را تعویض یا تعمیر کنید. (اگر نسبتاً بی تجربه هستید، جایگزینی ووفر یا توییتر جدید ممکن است ساده ترین راه حل باشد.)

مشکل: بلندگو صدای خش دار می دهد یا صدای درستی ندارد

گریل را بردارید یا بفهمید که چگونه مخروط بلندگو را در معرض دید قرار دهید. به دنبال مشکلات آشکار مانند ترک خوردگی یا شل شدن قطعات باشید. به آرامی بدون برق، بلندگو را با دست خود به آرامی به داخل فشار دهید. اگر صدای ترد می‌شنوید یا قطعات شلی از کلاهک گرد و غبار یا اطراف آن وجود دارد، ممکن است خوش شانس باشید و می‌توانید آن را با چیزی مانند اپوکسی یا چسب فوق‌العاده بچسبانید. در غیر این صورت، باید یک بلندگوی جایگزین یا نوسازی بلندگو با کیت مخروطی و سیم پیچ جدید سفارش دهید.

راه حل 2: Reconing A Speaker

حق عبور برای مهندس صدا یا مهندس صدا زنده: سیم پیچ صدا، مخروط بلندگو و همچنین پوشش لاستیکی را می توان برای نوسازی یک بلندگوی دمیده شده از سازندگان سفارش داد. سیم پیچ صدا یک لوله عمودی است که به آهنربای دائمی در پشت بلندگو می لغزد. می‌توانید مخروط بلندگو و سیم پیچ قدیمی بلندگو را جدا کنید تا ببینید چگونه کار می‌کند، اما یک حلقه لاستیکی یا نرم بیرونی مخروط بلندگو را نگه می‌دارد و سیم‌پیچ صدا که توسط درپوش گرد و غبار پوشانده شده است به داخل یک سوراخ دایره‌ای می‌چرخد.

تمیز کردن آن

تمام آثار مخروط بلندگوی قدیمی را از بین ببرید. از یک تیغ یا ابزار خراش دهنده برای جدا کردن تمام قسمت بیرونی یا واشر و همچنین مخروط و سیم پیچ صدا استفاده کنید. در زیر مخروط بلندگو یک قطعه چروک شده از مواد موج دار وجود دارد که مخروط بلندگو را معلق می کند، گاهی اوقات ممکن است به آن عنکبوت گفته شود. اون رو هم حذف کن شکاف هوا را در آهنربا تمیز کنید و تمام باقیمانده سیم پیچ صدا باید از شکاف پاک شود. برای به دست آوردن تمام قطعات کوچک می توان از یک تکه سیم و هوای فشرده یا مقداری نوار چسبنده استفاده کرد. اگر یک کویل صوتی واقعاً سرخ شده دارید، ممکن است آن منطقه را ذوب کرده و زغال کند. تمام قطعات مخروط و لاستیک اطراف آن باید با کیت recone که از سازنده تهیه شده است، تمیز و آماده برای تولید مجدد باشند.

 آماده سازی منطقه برای چسباندن

پوشاندن شکاف سیم پیچ صدا و تمیز کردن واقعاً قسمت بیرونی با آسیاب یا از قبل مونتاژ سیم پیچ صدا و درایور بسته به نوع بلندگو ممکن است مورد نیاز باشد.

مونتاژ و چسب

سیم پیچ صدا و مخروط بلندگو و همچنین درپوش گرد و غبار و عنکبوت را جمع کنید و چسب بزنید و بلندگوی جدید را دوباره به قاب فلزی بیرونی بچسبانید. لیدها را مجدداً به قطب مثبت و منفی بلندگو وصل کنید. ممکن است بخواهید به دستورالعمل های سازنده مراجعه کنید.

 بگذارید همه چیز خشک شود

بگذارید اسپیکر حداقل یک شب خشک شود و سپس با فشار دادن مخروط به داخل و خارج با دست، فاصله سیم پیچ صدای بلندگو را تست کنید. اگر خراش یا چیزی ساییده شد، باید از نو شروع کنید و دوباره آن را پاره کنید و شکاف را برای وجود مواد خارجی بررسی کنید.

عیب یابی بلندگوی ماشین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *