نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عکاسی نجومی Sony a7III

بررسی عکاسی نجومی Sony a7III

a7III جدید سونی را می توان بدون شک کامل ترین دوربین تا کنون دانست. با مجموعه ای فوق العاده از مشخصات بالا نسبت به قیمت، قول می دهد یکی از بهترین ارزشها در بازار بدون آینه فول فریم باشد. در این بررسی، ما عملکرد عکاسی نجومی a7III را در نقاط مختلف آسمان تاریک در سراسر جهان آزمایش می کنیم.

معرفی

Sony a7III آخرین نسخه سونی از دوربین بدون آینه “سطح اول” خود است. ما در چند ماه گذشته در اسپانیا، کالیفرنیا، سوئیس و یوتا در حال آزمایش و استفاده از a7III در عکاسی نجومی در دنیای واقعی هستیم.

بعنوان دوربین مقرون به صرفه در سری Alpha بدون آینه فول فریم Mark III سونی، a7III محبوب ترین دوربین فول فریم سونی در سال 2018 و پس از آن است. این احتمالاً به همین دلیل است که سونی برای اولین بار مدعی شده است که در نیمه اول سال 2018 تقریباً 40 of از فروش دوربین های فول فریم ایالات متحده را تولید کننده شماره 1 دوربین های فول فریم در ایالات متحده می داند. با ماه ها استفاده از این دوربین پشت کمربند خود، ما درک کاملی از ویژگی ها و ویژگی های قابل توجهی که بر عکاسی نجومی تأثیر می گذارد، ایجاد کرده ایم.

ویژگی های قابل توجه

برای عکاسی نجومی، نسل های گذشته دوربین های Sony Alpha دارای ویژگی ها و مشخصات جذاب متعددی بودند که به نظر ما برای عکاسی نجومی مفید بود. ما هنوز از نسل اول a7S بعنوان دوربین اصلی عکاسی نجومی استفاده می کنیم، به ویژه برای تغذیه شگفت انگیز و دید زنده در شرایط تاریک و عملکرد عالی نویز آن.

در سال 2018، نسل Mark III سری a7 سونی تغییرات افزایشی ایجاد می کند. برخی از پیشرفت های خوش آمدید که در a7III آشکار شده است و برخی موارد حذف بسیار کمتر استقبال می شود. در اینجا آنچه ما در سونی a7III جدید دوست داریم و از آن متنفر هستیم:

سنسور 24 مگاپیکسلی با نور پس زمینه جدید

سونی a7III دارای سنسور 24 مگاپیکسلی کاملاً جدیدی است. سنسور CMOS با نور پس زمینه Exmor R با حرکت سنسور 24 مگاپیکسلی a7II با انتقال الکترونیک حسگر به قسمت پشتی سنسور، باعث بهبود جمع آوری نور و عملکرد نویز می شود.

در عمل، ما موافقیم که عملکرد نور کم تقریباً با Sony a7S برابر است. به عبارت دیگر، عالی است.

ایزو 204800

افزایش ISO a7III در حال حاضر به ISO 204800 می رسد، تنظیماتی که احتمالاً به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، اما از عملکرد نویز و قابلیت نور کم دوربین حکایت می کند. با قابلیت تقویت بسیار زیاد، برای قاب بندی صحنه ها در شرایط تاریک شب بهتر نمایش داده می شود.

ما قطعاً احساس می کنیم که a7III از این نظر تقریباً به اندازه a7S است. هنگام استفاده از لنزهای نسبتاً سریع (به عنوان مثال <f/2.8)، می توانید خط افق و پیش زمینه های کم نور را در LCD حتی در تاریک ترین شرایط آسمان روشن شب مشاهده کنید.

باتری جدید NP-FZ100

a7III دومین دوربین Sony Alpha است که از باتری جدید NP-FZ100 استفاده می کند. در حال حاضر با 710 عکس در هر بار شارژ، تقریباً دو برابر باتری نسل قبلی قادر است. در عمل، به نظر می رسد که در واقع بهتر از این عدد باشد، تغییری خوشایند برای عکاسی در شب و عکاسی با تایم لپس.

با استفاده دقیق از LCD یا هنگام عکاسی سریع مانند حیات وحش یا عکاسی با تایم لپس، به راحتی می توانید بیش از 1000 تصویر را با یک بار شارژ ضبط کنید. با عکاسی با نور معمولی تر، می توان برای چند روز استفاده معمولی بدون نیاز به شارژ ادامه داد. باتری آنقدر بهبود یافته است که به همراه قابلیت شارژ USB دوربین، هرگز نیازی به تعویض باتری دوم نداریم.

عملکرد با USB

قابلیت جدید در نسل سوم دوربین های آلفا قابلیت تغذیه و شارژ دوربین از طریق منبع تغذیه USB خارجی در حین کار است. قبلا تنها ویژگی ای که می توانست دوربین را در حالت خاموش شارژ کند، این تغییر باعث می شود که دوربین بتواند در حین فیلمبرداری طولانی یا یک تایم لپس به طور دائم با باتری USB خارجی روشن باشد. ما معمولاً در سفرهای خود از یک Anker 10000 mAh PowerCore استفاده می کنیم و توانایی شارژ و تغذیه a7III از باتری Anker به ما اطمینان می دهد که هیچ وقت دیگر تمام نمی شویم. از آنجایی که می توان منبع تغذیه را در حین کار دوربین تعویض کرد، از لحاظ نظری می توان a7III را به طور دائمی از طریق بسته های باتری خارجی تغذیه کرد.

این نوع عملکرد از طریق USB برای عکاسی طولانی مدت و سایر برنامه های سخت مانند ضبط جلسات ویدئویی طولانی مانند مصاحبه یا اجرا بسیار هیجان انگیز است. نسل قبلی دوربین های آلفا سونی نمی توانند با برق خارجی بدون یک اتصال دهنده جداگانه و دست و پا گیر DC و/یا آداپتور AC کار کنند، راه حلی که برای کارهای درون زمینی چندان زیبا نیست.

Tilt-Screen را لمس کنید

مطابق با نسل قبلی دوربین های a7 سونی، a7III جدید دارای صفحه نمایش شیب ساده ای است که امکان عکسبرداری کم و یا سربار در جهت افقی را فراهم می کند. ما مات و مبهوت هستیم که سونی قابلیت شیب برای عکاسی عمودی عمودی (a la Fujifilm X-T2) را اضافه نکرده است، اما خوشحالیم که حداقل در یک جهت کج است. و صفحه لمسی است.

قابلیت جدید استفاده از قابلیت های صفحه لمسی برای عملکردهای اساسی مانند انتخاب نقطه AF است. در عمل، در حال حاضر دو روش دیگر برای انتخاب نقطه AF موجود است (جوی استیک و انگشت شست از طریق تنظیمات AF) بنابراین افزودن قابلیت صفحه لمسی فقط برای انتخاب نقطه AF چندان انقلابی نیست. لازم به ذکر است که از صفحه لمسی نمی توان برای حرکت در منو یا تغییر تنظیمات روی صفحه استفاده کرد.

ما دوست داریم که روی صفحه نمایش در حالت فوکوس دستی دوبار ضربه بزنید تا فوراً روی آن قسمت از قاب زوم کنید تا فوکوس را بررسی کنید. هنگامی که روی فوکوس دستی بزرگنمایی می کنید، اکنون می توانید از دکمه AF-ON برای فوکوس خودکار فوری در حین استفاده از ذره بین فوکوس استفاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *