نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت خالی چاپ کردن در پرینتر سونی

خالی چاپ کردن در پرینتر سونی

مشکل خالی چاپ کردن در پرینتر سونی چیست و در اثر چه عواملی به وجود می آید؟ امروزه، تقریباً در هر مدرسه، خانه و اداره، یک یا دو پرینتر سونی پیدا خواهید کرد. از چاپ عکس های خاطره انگیز گرفته تا اسناد و گزارش های روزمره، به یک ابزار ضروری در دنیای مدرن تبدیل شده است. با این وجود، پرینتر سونی دارای ایراداتی است که گاهی اوقات کاربران را دچار مشکل می کند. یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی که ممکن است با پرینتر سونی تجربه کنید، زمانی است که به طور ناگهانی صفحات خالی را چاپ می کند. و اگر روی یک سند یا پرونده مهم کار می کنید، این مشکل می تواند بسیار دیوانه کننده باشد. خوشبختانه، راه‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد تا بتوانید فوراً به همان جایی که ترک کرده‌اید بازگردید. حتی با دانش فنی اندک یا بدون دانش فنی انجام آنها به اندازه کافی آسان است.

خالی چاپ کردن در پرینتر سونی

چرا پرینتر سونی صفحات خالی را چاپ می کند؟

هنگامی که پرینتر سونی شما به طور ناگهانی شروع به چاپ صفحات خالی می کند، ممکن است بلافاصله فکر کنید که جوهر شما تمام شده است. بنابراین، اگر کارتریج های جوهر پرینتر سونی خود را با کارتریج های جدید جایگزین کنید، همه چیز به حالت عادی باز می گردد. در حالی که خالی بودن کارتریج جوهر یک دلیل بسیار رایج برای بروز این مشکل است، همیشه اینطور نیست.

دلایل احتمالی متعددی وجود دارد که پرینتر سونیی به طور تصادفی موارد خالی تولید می کند. رایج ترین آنها کارتریج های جوهر خالی، نصب نامناسب کارتریج و نازل های متراکم هستند. گاهی اوقات مشکلات درایور و نرم افزار نیز می تواند باعث این مشکل شود.

اگر پرینتر سونی شما صفحات خالی را چاپ می کند چه باید کرد؟

اگر پرینتر سونی شما صفحات خالی را چاپ می کند، نترسید و دستگاه خود را با عجله به تعمیرگاه بفرستید. شما می توانید با امتحان راه حل های متعدد زیر از صرف هزینه برای تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنید. و صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث این مشکل شده است، ما می توانیم راهنمای گام به گام نحوه رفع آن را به شما ارائه دهیم.

رفع شماره 1 – پرینتر سونی خود را مجدداً راه اندازی کنید

برای اکثر دستگاه‌ها، یک بازنشانی ساده گاهی اوقات می‌تواند مشکلات رایج مکانیکی یا عملیاتی را حل کند. بنابراین، منطقی است که ابتدا ساده ترین پاسخ را امتحان کنید و دریابید که آیا جواب می دهد یا خیر. پرینتر سونی خود را با استفاده از این مراحل بازنشانی کنید:

  1. دکمه پاور پرینتر سونی خود را فشار دهید و منتظر بمانید تا دستگاه به طور کامل خاموش شود.
  2. سیم برق را از پریز برق جدا کنید. حدود 3 دقیقه صبر کنید و سپس سیم برق را دوباره به پریز وصل کنید.
  3. دکمه پاور آن را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. یک پرینت آزمایشی انجام دهید و ببینید آیا پرینت‌ها به حالت عادی برگشته است یا خیر.

رفع شماره 2 – حل مشکلات جوهر / کارتریج تونر

اگر مشکلاتی در کارتریج‌های جوهر وجود داشته باشد، پرینتر سونی شما نمی‌تواند چاپ‌های معمولی تولید کند. مراحل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که کارتریج های شما کاملاً کار کرده و در شرایط خوبی هستند:

  1. سطوح تونر / جوهر را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا جوهر کافی باقی مانده است یا خیر. اگر مقدار کافی روی مخزن باقی نمانده باشد، باید کارتریج های خالی را با کارتریج های تازه جایگزین کنید.
  2. کارتریج های جوهر را بیرون بیاورید و آسیب دیدگی را بررسی کنید. اگر واحدهای معیوب را کشف کردید، در اسرع وقت آنها را با واحدهای جدید جایگزین کنید.
  3. مطمئن شوید که هر کارتریج به درستی نصب شده است. مخازن جوهر را بردارید و آنها را به درستی یکی یکی دوباره نصب کنید. مطمئن شوید که هر واحد به طور محکم در جای خود قفل می شود.

رفع شماره 3 – رفع گرفتگی سر چاپ (تمیز کردن خودکار)

وقتی صحبت از پرینتر سونیهای جوهر افشان می شود، می توانید با استفاده از چرخه تمیز کردن خودکار پرینتر سونی، هد چاپ را باز کنید. می توانید این چرخه را از کنترل پنل پرینتر سونی خود یا در قسمت Properties پرینتر سونی از کنترل پنل رایانه خود فعال کنید.

این فرآیند از پرینتر سونی شما می‌خواهد تا جوهر اضافی را تخلیه کند، و گرفتگی‌های هد چاپ را نرم کرده و از بین ببرد. اگر تمیز کردن ساده در رفع گرفتگی هد چاپ کار نمی کند، گزینه عملکرد تمیز کردن عمیق را انتخاب کنید.

رفع 4 – رفع گرفتگی هد چاپ (تمیز کردن دستی)

اگر روش تمیز کردن خودکار ناموفق بود، می توانید روش تمیز کردن دستی را نیز انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که دو نوع هد چاپ وجود دارد. یک سر چاپ وجود دارد که از کارتریج یکپارچه شده است، و همچنین یک نوع قابل جدا شدن وجود دارد.

هنگام تمیز کردن هدهای چاپ قابل جابجایی، از افشای و تمیز کردن ناحیه اسفنج مخزن جوهر خودداری کنید. برای جلوگیری از هرگونه تماس مستقیم جوهر با پوست، از دستکش های محافظ در طول فرآیند استفاده کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای تمیز کردن هد چاپ به صورت دستی آورده شده است:

  1. Ink Cartridge Carriage را باز کنید و هر واحد Ink Cartridge را از شیار آن حذف نصب کنید. سر چاپ را با دقت از کالسکه بیرون بیاورید.
  2. با استفاده از یک پارچه تمیز و بدون پرز که در آب گرم مرطوب شده است، جوهر فشرده و خشک شده روی هد چاپ را پاک کنید. به تمیز کردن ناحیه نازل ادامه دهید تا زمانی که دیگر جوهر سیاهی روی پارچه نچسبد.
  3. هد چاپ را به مدت 10 دقیقه در یک کاسه با آب گرم خیس کنید. از آب جوشیده استفاده نکنید. یک دستمال کاغذی تمیز را در پایه قرار دهید و سر چاپ را در حالی که خیس می شود بالای آن قرار دهید.
  4. سر چاپ را از کاسه بیرون بیاورید و آب و رطوبت را با استفاده از یک پارچه خشک بدون پرز پاک کنید. هد چاپ را روی دستمال کاغذی قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه در هوا خشک شود. پس از خشک شدن کامل هد چاپ را دوباره به Carriage برگردانید.
  5. قبل از شروع چاپ، نازل را بررسی کنید تا از تمیز بودن سر چاپ اطمینان حاصل کنید.

اگر هنوز هیچ تغییری ایجاد نشد و پرینتر سونی دوباره صفحات خالی را چاپ می‌کند، مرحله 4 را تکرار کنید. اما این بار اجازه دهید هد چاپ به مدت 2 تا 3 ساعت یا در صورت لزوم یک شب خیس بخورد.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: انواع جوهر پرینترهای سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *