نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناسایی خرابی باتری لپ تاپ

چگونه بفهمیم باتری در لپ تاپ خراب است

یک باتری مرده لپ تاپ می تواند کار شما را در همان نقطه از بین ببرد و قبل از فرصتی برای ذخیره، لپ تاپ شما را خاموش کند. باتری های لپ تاپ با گذشت زمان کاهش می یابد و عمر باتری ای که هنگام خرید لپ تاپ لذت می برید با افزایش سن لپ تاپ کاهش می یابد. خرابی باتری می تواند یک مسئله ترسناک باشد، زیرا ممکن است باعث شود لپ تاپ شما به طور ناگهانی خاموش شود یا حتی در صورت عدم اتصال به برق از راه اندازی آن جلوگیری کند.

به آن قدرت بدهید

برای اینکه بفهمید مشکل از باتری شما است، لپ تاپ خود را از طریق کابل برق لپ تاپ به منبع تغذیه خارجی وصل کنید. لپ تاپ را یک شبه خاموش بگذارید تا زمان کافی برای تلاش برای شارژ به آن داده شود. پس از روشن شدن و بارگیری ویندوز، به حالت دسکتاپ بروید و به نماد باتری در سینی سیستم خود نگاه کنید. ماوس خود را روی نماد قرار دهید تا پیام وضعیت و درصد را نشان دهد که نشان دهنده میزان پر شدن باتری شما است.

اگر روی آن نوشته شده است (Plugged in، Charging)، باتری شما کار می کند، حتی اگر از زمان خرید لپ تاپ ظرفیت شارژ بسیار کاهش یافته باشد. اگر پیام وضعیت (0٪ در دسترس (وصل شده، شارژ نمی شود)) را بخوانید، پس قدرت به باتری شما نمی رسد، که به احتمال زیاد به معنای واقعی بودن آن است.

متناوبا، اگر نماد یک باتری با (X) قرمز رنگ را در کنار آن نشان می دهد، ویندوز نمی تواند باتری شما را تشخیص دهد، که ممکن است به معنی معیوب بودن آن باشد.

نظافت فیزیکی

قبل از خرید یک باتری دیگر، با خاموش کردن لپ تاپ، برداشتن کابل برق و جدا کردن باتری، باتری فعلی خود را از نظر فیزیکی بررسی کنید. ممکن است گرد و غبار بین لپ تاپ و مخاطبین فلزی باتری وارد شده باشد که به شارژ آن کمک می کند.

یک پارچه را با الکل مالش دهید تا به آرامی مخاطبین را تمیز کنید، دوباره آن را وارد کرده و دوباره وضعیت باتری را در سینی سیستم مشاهده کنید.

آزمایش و بررسی کردن

تعدادی برنامه لپ تاپی وجود دارد که برای آزمایش جنبه های مختلف باتری شما طراحی شده است. استفاده از یکی از این برنامه ها ممکن است به شما در تشخیص مشکل کمک کند.

برنامه هایی مانند Battery Eater، Notebook Hardware Control و Smarter Battery آمارهایی مانند متوسط ​​زمان شارژ باتری، مدت زمان شارژ، ظرفیت کامل شارژ و مدت زمان استفاده از شارژ را اندازه گیری می کنند.

حتی ممکن است سازنده لپ تاپ برنامه خود را برای آزمایش و تشخیص مشکلات باتری مانند ابزار HP System Diagnostics، PC Health Monitor Toshiba و برنامه Dell PC Diagnostics تهیه کند.

جایگزینی

باتری شما به ناچار در یک مرحله از بین می رود. اگر زمان آن فرا رسیده است، تنها کاری که باید انجام دهید جایگزینی آن است. آن را بردارید و شماره مدل را بررسی کنید.

برای خرید باتری جدید خود، یا با سازنده لپ تاپ یا شخص ثالث خرید کنید. در حالی که گزینه های شخص ثالث ممکن است ارزان تر باشند، استفاده از سازنده لپ تاپ ممکن است بالاترین کیفیت را ارائه دهد، و احتمالاً می توانید جایگزین خود را در وب سایت شرکت پیدا کنید. با استفاده از شماره مدل و مدل لپ تاپ خود، باتری جدید را جستجو کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *