نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وصل نشدن تلویزیون به اینترنت

عدم اتصال تلویزیون سونی به اینترنت

تلویزیون سونی. این ایام تلویزیون‌های هوشمند جای تلویزیون های قدیمی را گرفته است. بسیاری از مردم در تلاش برای جایگزین کردن دستگاه های تلویزیون هوشمند و جدید هستند تا از امکانات آن استفاده کنند. یکی از برندهای نام آشنا و قدیمی با تنوع لوازم خانگی برند سونی) (Sony است. تلویزیون‌های به روز و هوشمند سونی با قابلیت های بسیار متنوع و امکان اتصال به اینترنت، یکی از انتخاب ‌های خانواده های ایرانی است. یکی از مزیت های اتصال تلویزیون سونی به اینترنت، تماشای برنامه و سریال‌های مورد علاقه اعضای خانواده به صورت دورهمی و ایجاد یک محیط گرم و دلنشین خانوادگی است. در این مقاله همراه ما باشید تا راهکارهای ساده هنگام عدم اتصال دستگاه به وای فای و اینترنت را بررسی نماییم.

دستگاه تلویزیون سونی خود را یکبار به صورت کامل خاموش و روشن کنید.

 در هنگام عدم اتصال تلویزیون به اینترنت، بهتر است دستگاه خود را یکبار خاموش و روشن نمایید. تنظیم مجدد دستگاه با تخلیه کامل برق می‌تواند در برخی مواقع بسیار کمک کننده باشد و اتصال به  وای فای خانگی را آسان کند. برای این کار کافی است تلویزیون سونی خود را از پریز برق جدا کرده، دکمه پاور را به مدت 30 الی 40 ثانیه بفشارید تا تمام برق باقیمانده تخلیه شود، یک دقیقه صبر کرده و مجددا کابل برق را دوباره به دستگاه وصل و تلویزیون سونی خود را روشن نمایید. در این حالت به راحتی می‌توانید اتصال تلویزیون به Wi-Fi را مجدد امتحان نمایید.

یکی از مشکلات تلویزیون‌های هوشمند، عدم اتصال به اینترنت است. این مشکل معمولاً به اتصالات مودم مربوط شده و برای رفع آن راه‌های زیادی وجود دارد. مطالعه مقاله « عیب‌یابی مشکل وای فای تلویزیون سونی » می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دستگاه مودم وای فای خود را تنظیم مجددا کنید.

دربرخی مواقع ممکن است عدم اتصال دستگاه تلویزیون سونی به اینترنت، ناشی از دستگاه مودم شما باشد. برای این کار کافی است که آن را تنظیم مجددا و بازنشانی نمایید. کافی است روتر را از پریز برق جدا نمایید. حدود یک دقیقه صبر کنید، و مجددا روتر را وصل نمایید. چند دقیقه صبر نمایید تا دوباره روتر آنلاین شود. حالا وقت آن رسیده است که مجددا دستگاه تلویزیون سونی خود را به وای فای متصل نمایید.

تلویزیون سونی

تنظیمات تاریخ و زمان دستگاه تلویزیون سونی خود را به روز رسانی نمایید.

توجه داشته باشید که اگر تلویزیون سونی شما پیغام  «WiFi has no Internet access»را به شما نشان می‌دهد، کافی است تاریخ و زمان تلویزیون خود را به روز رسانی نمایید. برای این کار کافی است که مراحل زیر را طی نمایید.

  • دکمه Home از کنترل دستگاه تلویزیون سونی را بفشارید.
  • گزینه Setting را از منو انتخاب نمایید.
  • گزینه Date & Time را انتخاب و سپس Automatic date & time را انتخاب نمایید.
  • Use network time را انتخاب کنید.
  • مجددا به منوی به منویSetting بازگشته  و «Network setup» و بعد گزینه «Expert» را انتخاب کنید.
  • دستگاه وای فای خود را یکبار خاموش و مجددا روش نمایید.

در این حالت، باید بتوانید بدون مشکل تلویزیون سونی خود را به اینترنت متصل نمایید.

نمایندگی تعمیرات سونی

دستگاه تلویزیون سونی خود را به تنظیمات کارخانه و اولیه بازگردانید.

در صورتی که تمام راهکارهای ذکر شده را امتحان کردید اما همچنان در اتصال تلویزیون سونی خود به اینترنت دچار مشکل بودید، کافی است که دستگاه خود را به تنظیمات اولیه کارخانه برگردانید و اصطلاحا” بازنشانی” نمایید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی نمایید.

  • دکمه Home از کنترل دستگاه تلویزیون سونی خود را بفشارید.
  • گزینه setting را انتخاب نمایید.
  • Storage and reset را انتخاب کنید.
  • در نهایت گزینه Factory Data Reset را انتخاب نمایید. در این حالت مجددا دستگاه تلویزیون سونی خود را راه اندازی کرده و تنظیمات مربوط به اتصال وای فای را امتحان نمایید.

تلویزیون سونی

برخی علل دیگر در هنگام اتصال دستگاه تلویزیون به اینترنت وجود دارد که در زیر به اختصار به آن اشاره کرده و راه حل ساده خانگی جهت رفع کردن آن را شرح خواهیم داد.

  • قدیمی بودن نرم افزار
  • قدرت سیگنال ضعیف
  • نامناسب بودن تنظیمات شبکه
  • تداخل الکترومغناطیسی
  • اشتباه در اتصال شبکه

سیگنال ضعیف

بهتر است در این حالت روتر و دستگاه وای فای خود را در نزدیکی تلویزیون خود قرار داده تا مشکل ضعیف بودن سیگنال را حل نمایید. توجه داشته باشید که بین دستگاه وای فای و تلویزیون سونی خود حداقل فاصله استاندارد را رعایت نمایید تا اتصال وای فای به خوبی انجام گیرد.

تنظیمات نامناسب شبکه

ریست کردن تلویزیون یا دستگاه روتر و وای فای می‌تواند به رفع مشکل شبکه کمک کند.

قدیمی بودن نرم افزار

به روز رسانی سیستم عامل تلویزیون می‌تواند به رفع اشکالات و مشکلات کمک نماید. به راحتی می‌توانید سیستم عامل دستگاه خود را به روز رسانی نمایید.

در این مقاله تلاش کردیم تا راهکارهای ساده و خانگی هنگام عدم اتصال تلویزیون سونی به وای فای را به طور ساده بیان نماییم. کافی است هنگام بروز این مشکل، تمام موارد مطرح شده را با آرامش به صورت گام به گام امتحان کرده و تلاش در تنظیم و اتصال دستگاه سونی خود به اینترنت داشته باشید. در صورت نیاز به اخذ هرگونه مشاوره بیشتر و تعمیر و تعویض قطعات دستگاه تلویزیون خود، با مشاوران و متخصصان مجموعه ما در همین وب سایت در تماس باشید.

تعمیرات لپ تاپ سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *