نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های شناسایی خرابی کارت گرافیک مانیتور

همه چیز درباره خرابی کارت گرافیک مانیتور

شناسایی خرابی کارت گرافیک مانیتور/ کارت گرافیک کامپیوتر با نمایش داده های کامپیوتر شما بر روی یک مانیتور سونی در عملکرد یک سیستم یکپارچه است. در صورت نیاز، همانطور که برای بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک وجود دارد، می توان یک کارت گرافیک پرقدرت نصب کرد تا به برنامه های مختلف انرژی بیشتری بدهد. با این حال، زمانی که کارت‌های گرافیک خراب می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد اعوجاج بصری یا توقف کامل نمایش داده‌ها شوند. با این حال، قبل از خرج کردن پول برای یک کارت گرافیک کاملا جدید، متوجه شوید که آیا واقعاً باعث ایجاد مشکلات شما شده است یا خیر.

شناسایی خرابی کارت گرافیک مانیتور

تعویض مانیتور سونی

مانیتور سونی دیگری را به رایانه خود متصل کنید و/یا از مانیتور سونی خود با رایانه دیگری استفاده کنید. این برای کمک به شما طراحی شده است که بفهمید آیا مانیتور سونی، نه کارت گرافیک شما، خراب است یا خیر. اگر اعوجاج بصری ادامه یابد، مانیتور سونی مشکلی ندارد. با این حال، اگر آنها از بین رفته باشند، این ممکن است نشانه ای از خراب شدن خود مانیتور سونی باشد.

کارت را به صورت قابل مشاهده بررسی کنید

در صورت امکان، پانل کناری را از برج دسکتاپ یا محفظه لپ‌تاپ کامپیوتر خود بردارید و کارت گرافیک را برای هر گونه علائم فرسودگی یا آسیب بررسی کنید. کارت های گرافیک باید خنک نگه داشته شوند، بنابراین گرد و غبار را حذف کنید. همچنین کارت را با خارج کردن آن از شکاف و سپس قرار دادن آن در جای خود دوباره در جای خود قرار دهید. با این حال، اگر آسیب قابل مشاهده ای وجود داشته باشد، این نشانگر قوی است که کارت گرافیک مشکل دارد و باید تعویض شود.

Device Manager را بررسی کنید

برای بررسی وضعیت کارت گرافیک خود، Device Manager را باز کنید. کنترل پنل ویندوز را باز کنید، روی “System and Security” و سپس روی “Device Manager” کلیک کنید. بخش «Display Adapters» را باز کنید، روی نام کارت گرافیک خود دوبار کلیک کنید و سپس هر اطلاعاتی را که در «وضعیت دستگاه» است جستجو کنید. این ناحیه معمولاً می گوید: “این دستگاه به درستی کار می کند.” اگر این را نمی‌گوید، هر هشدار یا خطایی را که ممکن است در آنجا فهرست شده باشد، توجه داشته باشید تا کمک بخواهید.

توابع راه اندازی را بررسی کنید

به صداهایی که رایانه‌تان هنگام راه‌اندازی می‌دهد گوش دهید و سعی کنید عملکردهای اساسی مانند تایپ کردن، باز کردن درایو دیسک یا وصل کردن یک دستگاه USB خارجی را انجام دهید. اگر اصلاً نمی‌توانید صفحه‌نمایش خود را ببینید، این ممکن است ضروری باشد. اگر صفحه نمایش شما کاملاً خالی است، ممکن است مادربرد شما مقصر باشد نه کارت گرافیک شما. هنگامی که سیستم شما راه اندازی می شود، هر یک از اقدامات ذکر شده را انجام دهید و همچنین ببینید آیا می توانید صدای کار کردن هارد دیسک خود را بشنوید. درست هنگام استارت باید چند بوق به صدا در بیاید و کامپیوتر جدا از چرخش فن ها صدا بدهد. اگر کامپیوتر به طور معمول روشن شود، احتمالاً کارت گرافیک مقصر است. اگر نه، ممکن است مادربرد شما باشد.

پیشنهاد مطالعه: ارور تعویض کارت گرافیک مانیتور سونی

تعمیر مانیتور سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *