نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های تعمیر گوشی اندرویدی خراب

تعمیر گوشی اندرویدی خراب / تلفن اندرویدی که روشن یا شارژ نمی شود، می تواند بد ترین تجربه ای باشد که تا به حال با استفاده از تلفن هوشمند تجربه کرده اید. در حالی که می توانید به راحتی بخش معیوب گوشی سونی خود را در یک قطعه خاص ردیابی کنید، مشخص نیست که در وهله اول به این موضوع اشاره کنید که چرا یک گوشی سونی اندرویدی خراب دارید. این مقاله شما را با نکات و ترفندهای مختلف در مورد نحوه تعمیر گوشی سونی اندرویدی حراب راهنمایی می کند. دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که چرا گوشی سونی اندروید شما از بین رفته و روشن نمی شود. با این حال، می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد: آسیب سخت افزاری، و نقص نرم افزار.

بدون توجه به اینکه چرا گوشی سونی اندرویدی شما خراب است، راه حل های زیر به شما کمک می کند آن را احیا کنید. برای اکثر مشکلات نرم افزاری، می توانید آنها را به تنهایی برطرف کنید. اما مشکلات سخت افزاری ممکن است نیاز به کمک فنی از یک تعمیرکار معتبر داشته باشد.

قسمت 1: چگونه یک تلفن خراب را که روشن نمی شود تعمیر کنیم.

تلفن من از کار افتاد و روشن یا شارژ نمی‌شود: برای عیب‌یابی تلفن Android خراب خود، راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید.

تعمیر گوشی اندرویدی خراب

مشکل شارژ را برطرف کنید

اگر تلفن شما خاموش شد و روشن یا شارژ نشد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشکل شارژ را عیب یابی کنید: شارژر، کابل USB، درگاه شارژ و پریز برق.

در سطح غیر فنی، باید مطمئن شوید که شارژر شما برق را به تلفن می رساند. اگر نه، تلفن خراب شما روشن یا شارژ نمی شود. اگر تلفن اندرویدی دیگری در اطراف خود دارید، سعی کنید آن را با شارژر اصلی که برای شارژ گوشی سونی خراب خود استفاده می کنید، شارژ کنید. اگر آن را شارژ نمی کند، پس شارژر معیوب است: ابتدا باید آن را عیب یابی کنید. مطمئن شوید که از شارژر اصلی همراه تلفن یا مشابه آن استفاده می‌کنید، سپس راه‌حل‌های زیر را برای تعمیر شارژر خود امتحان کنید.

  • ابتدا اطمینان حاصل کنید که کابل USB به طور محکم به آجر شارژ (شارژر) و به تلفن شما متصل است.
  • به درگاه شارژ گوشی سونی خود نگاه کنید و مطمئن شوید که هیچ پرز یا گرد و غباری در داخل آن وجود ندارد. اگر پورت کثیف است، ابتدا آن را تمیز کنید.
  • اگر هنوز شارژ نمی شود، سعی کنید شارژر را به پریز دیواری دیگری (در حال کار) وصل کنید. اگر مطمئن نیستید پریز برق (پریز دیواری) کار می کند، سعی کنید دستگاه دیگری مانند لامپ یا تستر را به آن وصل کنید.

مراحل بالا باید مشکل شارژ گوشی سونی شما را برطرف کند. در غیر این صورت، می توانید از شارژر اصلی و کابل USB دیگری که با گوشی سونی شما مشخص شده است استفاده کنید. همچنین می توانید شارژ را از درگاه USB رایانه خود امتحان کنید.

به شارژ کردن گوشی سونی خراب ادامه دهید

بعد از اینکه مشخص شد شارژر شما کار می کند، راه حل بعدی در مورد نحوه تعمیر گوشی سونی اندرویدی خراب این است که گوشی سونی خود را برای مدتی شارژ کنید. یکی از دلایل رایجی که باعث می‌شود گوشی سونی‌های بسیاری از کاربران خاموش شوند و روشن یا شارژ نمی‌شوند، خالی شدن باتری به صفر است.

در این صورت، توصیه می کنیم گوشی سونی خود را به شارژر فعال وصل کنید و بگذارید 30 دقیقه یا تا 2 ساعت شارژ شود قبل از اینکه راه حل دیگری را امتحان کنید. انجام این کار باعث می شود تلفن شما باتری کافی برای روشن کردن آن را داشته باشد.

اگر تلفن شما دارای نشانگر شارژ است، مطمئن شوید که وقتی شارژر را وصل می کنید کار می کند. و اگر خوش شانس باشید، ممکن است صفحه نمایش هنگام شارژ شدن باتری روشن شود. در همین حال، قبل از روشن کردن، حداقل 30 دقیقه یا حداکثر 2 ساعت آن را بگذارید تا شارژ شود.

سعی کنید به زور گوشی سونی خراب خود را ریستارت کنید

اگر تلفن اندرویدی خراب شما پس از 30 دقیقه وصل کردن آن به شارژر فعال، همچنان روشن یا شارژ نمی شود، باید آن را مجبور به راه اندازی مجدد کنید. با انجام این کار، تمام جلسات فعال گوشی سونی شما بسته شده و آن را مجددا راه اندازی می کند. هر یک از این روش ها را امتحان کنید تا گوشی سونی اندروید خراب خود را مجبور به راه اندازی مجدد کنید.

  • دکمه پاور را به مدت 8 تا 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. یا،
  • دکمه پاور + کاهش صدا (یا افزایش) را به مدت 8 تا 10 ثانیه فشار دهید.

 آیا صفحه نمایش شما معیوب است؟

کافی است قبل از اینکه به عیب‌یابی پیشرفته بروید، یک بررسی سریع انجام دهید تا گوشی سونی خراب‌ای را که روشن نمی‌شود تعمیر کنید. اگر تلفن شما به طور معمول هنگام روشن شدن می لرزد یا صدا تولید می کند، می توانید از آن برای تشخیص اینکه آیا صفحه نمایش شما کار نمی کند یا خیر استفاده کنید.

  • دکمه روشن/خاموش را به مدت 10 تا 30 ثانیه فشار دهید (سعی کنید تلفن خود را مجبور به راه اندازی مجدد کنید)
  • چند ثانیه منتظر بمانید تا بشنوید که آیا تلفن شما لرزش دارد یا صدای بوت آپ در می آید.
  • در غیر این صورت، حدود 5 دقیقه صبر کنید، سپس از کسی بخواهید که با شما تماس بگیرد. اگر تلفن شما زنگ می زند، احتمالاً مشکل از صفحه نمایش شما است.

اگر متوجه شدید صفحه نمایش شما ایراد دارد، ممکن است لازم باشد ابتدا به یک مرکز تعمیر مراجعه کنید تا آن را تعمیر کند. علاوه بر این، اگر هیچ یک از راه حل های بالا جواب نداد، ممکن است لازم باشد برای تعویض باتری یا بررسی بیشتر به مرکز خدمات مراجعه کنید. یا، روش های عیب یابی پیشرفته زیر را در مورد نحوه تعمیر گوشی سونی اندرویدی خراب امتحان کنید.

قسمت 2: تلفن خراب خود را با مولتی متر بررسی کنید

اگر مولتی متر در خانه دارید، می توانید از آن برای عیب یابی و نحوه تعمیر گوشی سونی اندرویدی خراب استفاده کنید. در همین حال، برای این کار باید گوشی سونی را باز کنید و اجزای مختلف روی مادربرد را با یک مولتی متر بررسی کنید. بنابراین، اگر یک تعمیرکار حرفه ای نیستید، بهتر است از آن منطقه دوری کنید. فقط مستقیماً به یک مرکز تعمیر مراجعه کنید.

اگر یک تعمیرکار حرفه ای موبایل هستید، باید بدانید که چگونه موبایل خراب را با مولتی متر بررسی کنید. مسئله این است که دلیل خاموش بودن گوشی سونی شما ممکن است کاملاً مشکلات برق نباشد، بلکه یک مشکل سخت افزاری جزئی باشد. اما با بررسی سخت افزار گوشی سونی با مولتی متر می توانید متوجه شوید که کجا مشکل را برطرف کنید.

قسمت 3: گوشی سونی اندروید خراب خود را فلش کنید

چرا بسیاری از مردم به این فکر می کنند که چگونه یک گوشی سونی اندرویدی خراب را تنها با عیب یابی سخت افزار تعمیر کنند، این تنها کاری نیست که باید انجام داد. تا آنجا که به آن مربوط می شود، گوشی سونی اندرویدی خراب شما می تواند در نتیجه سیستم عامل خراب یا چشمک زدن سیستم عامل سفارشی ناسازگار باشد. اگر مشکل این است، کاری که باید انجام دهید این است که گوشی سونی خود را با سیستم عامل استوک دوباره فلش کنید.

اکنون، این می تواند یک کار سخت یا یک کار پرخطر بر اساس تجربه قبلی شما با تلفن های چشمک زن باشد. خطرناک از این نظر که: فلش کردن گوشی سونی اندرویدی خراب با سیستم عامل اشتباه می تواند گوشی سونی شما را خراب کند. به این معنی که تلفن شما را برای همیشه بی استفاده می کند.

در همین حال، اگر می ترسید، بهتر است به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید تا به شما در بررسی آن کمک کند. اگر می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، تنها چیزی که نیاز دارید یک رایانه شخصی، کابل USB اصلی، رام (سیستم‌افزار) مورد نظر برای فلش کردن و ابزار فلش سازگار با گوشی سونی شما است.

چگونه یک گوشی سونی اندرویدی خراب را فلش کنیم

بسته به اینکه چه کسی گوشی سونی شما را ساخته است، روش های فلش کردن گوشی سونی های اندرویدی متفاوت است. به عنوان مثال، نحوه تعمیر گوشی سونی های مدیاتک بوت خراب با فلش کردن گوشی سونی های سامسونگ خراب متفاوت است. بنابراین، بهترین کار این است که نحوه فلش کردن حالت گوشی سونی خود را در گوگل جستجو کنید. در اینجا چگونه است:

  • نحوه فلش کردن گوشی سونی خود را در گوگل با استفاده از این فرمت جستجو کنید: نحوه فلش کردن “نام برند” + “مدل گوشی سونی”.

برای مثال، می‌توانید عبارت «نحوه فلش کردن TECNO CAMON 15» را جستجو کنید.

  • روی هر یک از نتایج یک وب سایت قابل اعتماد کلیک کنید.
  • فایل های فلش مورد نیاز (ROM، ابزار فلش و درایور) را در رایانه خود دانلود کنید.
  • راهنمای فلش را به شدت دنبال کنید.

قسمت 4: از مرکز خدمات رسمی بازدید کنید

آرام باش، به اندازه کافی تلاش کردی. اما متأسفانه، اگر فلش کردن یک رام جدید و امتحان کردن تمام راه حل های بالا نمی تواند تلفن اندرویدی خراب شما را روشن کند، آخرین راه حل این است که به ارائه دهنده خدمات رسمی برند خود مراجعه کنید.

در اکثر مواقع، اگر مشکل به طور مصنوعی یا از طریق استفاده نادرست ایجاد نشده باشد، ممکن است ارائه دهنده خدمات رسمی به شما کمک کند تا تلفن اندرویدی خراب خود را به صورت رایگان تعمیر کنید.

آموزش تعویض دوربین پشتی گوشی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *