نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی

از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی تقریباً همیشه تاریک و مرطوب هستند و آنها را به مکانی برای تولید باکتری و کپک تبدیل می کنند. حتی اگر ظروف پس از هر بار شستشو تمیز و درخشان از دستگاه خارج شود ، این میکروب های مخفی می توانند از کاملاً بهداشتی بودن ظروف جلوگیری کنند. با کمی توجه به ماشین ظرفشویی خود می توانید از تولید بوی بد و رشد قارچ ها جلوگیری نمایید و مطمئن شوید ظروف به همان اندازه تمیز بیرون آیند!

علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی

فیلتر تخلیه را تمیز کنید : بسیاری از ماشین های ظرفشویی دارای فیلتر تخلیه هستند تا از مسدود شدن فاضلاب جلوگیری کند. این شایعترین علت ایجاد بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی است. فیلتر تخلیه را از کف ماشین ظرفشویی خارج کنید. فیلتر را در سینک آشپزخانه با آب گرم و صابون بشویید. در صورت لزوم از برس استفاده کنید تا به تمام سطوح داخلی برسید. قبل از قرار دادن مجدد فیلتر تخلیه ، مطمئن شوید که تخلیه فاضلاب از مواد زائد غذا پاک باشد. در صورت لزوم ذرات را با اسفنج پاک کنید. اگر بازوی آبپاش با غذا مسدود شود ، توانایی ماشین ظرفشویی در تمیز کردن بشقاب ها ، فنجان ها و ظروف نقره ای بسیار کاهش می یابد. همچنین سبب ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی می شود.

بوی ماشین ظرفشویی را با سرکه و جوش شیرین از بین ببرید

بازوهای آبپاش بالا و پایین را بردارید. یک بازوی آبپاش را روی ظرفشویی آشپزخانه نگه دارید و ذرات غذای ولگرد را با استفاده از یک پنبه پاک کنید. از طریق بازوی آبپاش آب عبور دهید تا مطمئن شوید همه سوراخ ها پاک هستند. داخل ماشین ظرفشویی را پاک کنید. با گذشت زمان ، مواد آهکی می توانند روی دیواره های داخلی دستگاه جمع شوند. پاک کردن سریع باعث از بین رفتن بوی بد ماشین ظرفشویی می شود. قفسه های بالا و پایین را برداشته و زیر آب گرم در سینک آشپزخانه قرار دهید. داخل ماشین ظرفشویی را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب با آب داغ بشویید. لاستیک درب را نیز پاک کنید ، که می تواند مجل تجمع کپک و قارچ باشد.

چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره

سرکه یک ماده قوی برای مبارزه با بو است و استفاده از آن کاملاً طبیعی و بی خطر است. جوش شیرین همچنین برای خنثی سازی بو بدون استفاده از پاک کننده های شیمیایی بسیار عالی است. برای استریل کردن ماشین ظرفشویی می توانید از هر دو استفاده کنید اما نه همزمان. دستگاه را از همه ظروف خالی کنید. یک فنجان سرکه سفید را در ظرفی روی طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید. ماشین ظرفشویی را در داغترین چرخه موجود اجرا کنید. اسیدهای موجود در سرکه باعث تجزیه رسوبات داخلی دستگاه شده و بوی آن را تازه می کند. پس از اتمام چرخه کاسه را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.

یک فنجان جوش شیرین را روی کف ماشین ظرفشویی بپاشید. برای اطمینان از حل شدن همه جوش شیرین ، چرخه کوتاهی را در گرمترین دما انجام دهید. این باعث می شود که ماشین ظرفشویی شما بوی تازه و تمیزی بدهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *