نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکلات صوتی سینما خانگی

برخی از توصیه های صوتی برای رفع مشکلات سینما خانگی

اگر سیستم سینما خانگی شما به طور ناگهانی شروع به زمزمه صدا کند، صدا را از یک بلندگو از دست بدهد، به طور کلی کار را متوقف کند، یا آنقدر خوب کار کند که همسایگان شما را آزار دهد، اغلب می توانید خودتان مشکل را برطرف کنید. در اینجا دستورالعمل هایی برای تعمیرات آسان و اطلاعاتی در مورد بهترین زمان دریافت خدمات حرفه ای آورده شده است.

علت ایحاد این مشکل

یک نکته احتیاطی است. قبل از تمیز کردن کلیدها، دوشاخه ها، ترمینال ها، جک ها و کنترل های دستی و قبل از کار بر روی هر یک از قطعات خارجی، سیم برق سینما خانگی را از پریز برق جدا کنید. کابینت مهر و موم شده را باز نکنید. قطعات داخلی ظریف باید به طور حرفه ای تعمیر شوند.

رفع مشکلات رایج در سینما خانگی

اگر صدای سینما خانگی شما با صدای فرکانس پایین تولید می شود، ابتدا اتصالات ترمینال و جک را محکم کنید. در صورت تداوم صدا، گزینه های دیگر برای آزمایش عبارتند از:

  • کابلهایی را که اجزای سینما خانگی را از سیمهای برق متصل می کنید جدا کنید (نباید آنها را لمس کنید).
  • اطمینان حاصل کنید که سیم اتصال به پایه زمین، یک پیچ در پشت گیرنده است.
  • اگر این صدای بلند شدن را متوقف نمی کند، ممکن است مجبور شوید سیم زمین گیرنده را به زمین خانه ای مانند پیچ فلزی روی درپوش برق یا لوله فلزی وصل کنید.
  • برای جلوگیری از صدای بلند شدن، اجزای سینما خانگی خود را نزدیک یکدیگر نگه دارید، به طوری که سیم های اتصال کوتاه و مرتب باشند. می توانید اتصالات را سریع بررسی کنید و کابل کمتری برای گره خوردن وجود دارد.

اگر هنگام استفاده از سینما خانگی فقط یک بلندگو کار می کند

  • سیم بلندگوی خراب را در جایی که به گیرنده متصل می شود، به هم بزنید.
  • در صورت عدم تغییر، شاخه هایی را که در جک های پشت گیرنده قرار می گیرند، تعویض کنید.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، انتخابگر برنامه گیرنده را ازPhono، CD یاTape بهFM Tuner  تبدیل کنید.
  • اگر بلندگو خراب باشد، گیرنده احتمالاً مقصر است. اگر اکنون هر دو بلندگو کار می کنند، مشکل در صفحه چرخان، دستگاه پخش سی دی یا نوار کاست است. چنین تعمیراتی بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.
  • اگر تغییر سیم با سیم مشکلی را برطرف کرد، تمام ترمینال ها، شاخه ها، اتصالات و شاخه های جک را در دو انتهای سیم تمیز کنید. برای از بین بردن خوردگی سطح فلزات از سنباده ظریف استفاده کنید. اسپری پاک کننده تیونر تلویزیون (موجود در فروشگاه های الکترونیکی) در تمام نقاط تماس با صعب العبور.

سینما خانگی شما ناگهان کار می کند، اما چراغ های پنل گیرنده کم نور نمی شوند یا خاموش نمی شوند

گیرنده شما ممکن است فیوز بلندگو یا قطع کننده مدار در صفحه پشتی خود در کنار اتصالات بلندگو داشته باشد. هرگونه فیوز را با نسخه های دقیق از یک فروشگاه الکترونیکی جایگزین کنید. یا به سادگی قطع کننده مدار را تنظیم کنید.

قطع کننده مدار یا فیوز گیرنده

اگر تمام اجزای سینما خانگی شما کار نمی کنند، قطع کننده مدار یا فیوز گیرنده را معمولاً در صفحه پشت پیدا کنید و:

  • قطع کننده را بازنشانی کنید یا فیوز را با یکی از همین درجه تعویض کنید.
  • در صورت تکرار انفجار، گیرنده را به طور حرفه ای تعمیر کنید.

اگر سیستم سینما خانگی شما برای همسایگانتان بسیار بلند است، به عنوان مثال صدا را در محلی که بلندگوها هستند با بسیاری از سطوح پوشانده شده و پوشانده شده از پارچه، مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی و فرش، خفه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *