نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون

دلایل روشن نشدن تلویزیون

روشن نشدن تلویزیون / وقتی صحبت از لوازم الکترونیکی و فناوری به میان می‌آید، سونی دقیقاً بهترین‌ها را در اختیار دارد. در میان محصولات مختلفی که سونی تولید می کند، تلویزیون های آن یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت است. اگر تلویزیون سونی شما روشن نباشد، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. اگر تلویزیون سونی شما روشن نمی‌شود، می‌توانید خازن‌های تلویزیون را خالی کنید، سوئیچ صرفه‌جویی در مصرف انرژی را خاموش کنید و منبع ویدیوی خود را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که تلویزیون شما به درستی وصل شده باشد و باتری های موجود در کنترل از راه دور تلویزیون شارژ شده باشند. در این مقاله ما نه تنها به نحوه تعمیر تلویزیون سونی خود در صورت امتناع از روشن شدن آن می پردازیم، بلکه دلایل اصلی این مشکل را نیز درک می کنیم، بنابراین به شما امکان می دهیم در آینده مشکلات مشابه را عیب یابی کنید.

روشن نشدن تلویزیون

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون سونی شما درست وصل شده است

این ممکن است ساده ترین راه حل برای حل این مشکل به نظر برسد، اما اغلب آن چیزی است که بیش از همه نادیده گرفته می شود. همیشه مطمئن شوید که سیم برق AC تلویزیون سونی شما به طور ایمن به یک پریز دیواری کارآمد متصل است.

می‌توانید با تلاش برای اتصال دستگاه دیگری به پریز و بررسی اینکه دستگاه روشن می‌شود، بررسی کنید که آیا پریز دیواری کار می‌کند. اگر تلویزیون سونی شما به یک محافظ برق یا یک پریز برق وصل شده است، آن را جدا کرده و سعی کنید مستقیماً به پریز برق وصل کنید.

اگر هنگام جدا شدن از پریز برق یا محافظ برق کار می کند، به این معنی است که مشکل از دستگاه میانی است و باید فوراً تعویض شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که سیم برق به طور محکم به تلویزیون ثابت شده و خمیده یا ساییده نشده باشد.

باتری ها را در کنترل از راه دور بررسی کنید

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا نادیده گرفته می شود، باتری های مرده در کنترل تلویزیون سونی شما است. دلیل اینکه تشخیص این مشکل ممکن است کمی مشکل باشد این است که تلویزیون شما با وجود اینکه همه چیز به درستی وصل شده است از روشن شدن خودداری می کند. برای بررسی اینکه آیا این مشکل است، باتری ها را از کنترل تلویزیون سونی خود خارج کنید و آنها را در دستگاه دیگری که با باتری کار می کند قرار دهید.

اگر متوجه شدید که دستگاهی که در حال حاضر باتری دارد کار نمی کند، به این معنی است که باتری های شما تمام شده است و باید آنها را تعویض کنید. از طرف دیگر، اگر باتری ها قابل شارژ هستند، می توانید آنها را با وصل کردن آنها به شارژر برای حدود یک ساعت دوباره شارژ کنید.

خازن های تلویزیون سونی را خالی کنید

تلویزیون سونی شما ممکن است به دلیل مشکل مربوط به منبع تغذیه روشن نشود. در این مورد، یکی از راه های رفع آن می تواند تخلیه خازن های آن باشد.

برای تخلیه خازن های تلویزیون سونی:

  • تلویزیون را جدا کنید و مادربرد را پیدا کنید.
  • در مادربرد به دنبال بزرگترین خازن بگردید و شماره محل مشخص شده در زیر آن را یادداشت کنید.
  • برد را برگردانید و پین های مرتبط با خازن را پیدا کنید و با اتصال پایه ها به یکدیگر، پایه ها را کوتاه کنید. (از چیزی مانند پیچ ​​استفاده کنید که هم قسمت رسانا و هم قسمت عایق دارد)

ناگفته نماند که کار با تجهیزات الکترونیکی مانند این بسیار خطرناک است، بنابراین، مگر اینکه کاملاً در مورد کاری که انجام می دهید مطمئن باشید، با یک تکنسین مشورت کنید تا به شما کمک کند.

کلید صرفه جویی در انرژی را روشن کنید

اگر تلویزیون شما دارای سوئیچ ذخیره انرژی است، سعی کنید آن را روشن کنید تا ببینید آیا مشکل شما حل می شود یا خیر. این به این دلیل است که وقتی کلید صرفه جویی در انرژی تلویزیون شما خاموش می شود، برق مصرفی تلویزیون به طور فعال کاهش می یابد و بنابراین تلویزیون شما نمی تواند روشن شود.

کلید صرفه جویی در انرژی و همچنین دکمه پاور، هر دو در قسمت پایینی پشت تلویزیون شما قرار دارند. می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای تلویزیون خود درباره سوئیچ صرفه‌جویی در مصرف انرژی اطلاعات بیشتری کسب کنید، زیرا هر مدل تلویزیون سونی دارای نوع متفاوتی از سوئیچ ذخیره انرژی است که کمی متفاوت عمل می‌کند.

گرد و غبار تلویزیون سونی خود را پاک کنید

گاهی اوقات گرد و غباری که در تلویزیون شما جمع می شود ممکن است منجر به مشکل منبع تغذیه شود. این به این دلیل است که گرد و غبار به عنوان یک عایق عمل می کند و بنابراین می تواند در اتصالات زمانی که بین اجزا وارد می شود تداخل ایجاد کند.

خوشبختانه رفع این مشکل بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غبار تلویزیون سونی خود استفاده کنید.

اگر احساس می کنید ممکن است کمی گرد و غبار درون آن عمیق تر شده باشد، می توانید قاب بیرونی تلویزیون سونی خود را با بازکردن پیچ پنل و استفاده از یک پارچه خشک برای تمیز کردن قطعات امتحان کنید.

اطمینان حاصل کنید که استفاده از یک پارچه خشک به عنوان پارچه مرطوب باعث کوتاه شدن قطعات و آسیب جبران ناپذیر به تلویزیون شما می شود.

منبع ویدیوی خود را بررسی کنید

در برخی موارد، تلویزیون شما ممکن است روشن شود، اما ممکن است همچنان صفحه سیاه شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که منبع ورودی ویدیو را درست تنظیم نکرده باشید. برای تغییر منبع ویدیوی ورودی، دکمه منبع را در دکمه تلویزیون سونی خود پیدا کرده و آن را فشار دهید.

اگر دستگاهی به هر یک از پورت‌ها وصل شده‌اید، در صفحه نمایش منبع ورودی به صورت برجسته نشان داده می‌شود. سپس می توانید با فشار دادن دکمه منبع یا با استفاده از کلیدهای جهت دار و سپس فشار دادن OK به منبع مورد نظر بروید.

مطلب پیشنهادی: علت روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *