نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دستکاری و تعمیر لنز دوربین فیلم برداری

از دستکاری و تعمیر لنز دوربین فیلم برداری سونی خودداری کنید

بروز اشکال در لنز دوربین فیلم برداری سونی ممکن است به دلیل وارد شدن ضربه به این بخش از دوربین، تحمل فشار بیش از اندازه و یا وارد شدن شی یا جسمی خارجی به این بخش اتفاق بیفتد. در این شرایط هوشمندانه‌ترین کار آن است که از روشن کردن دوبین فیلم برداری خودداری کرده و در اسرع وقت جهت بررسی و عیب یابی دستگاه به یکی از مراکز تعمیر مراجعه شود.

تعمیر لنز دوربین فیلم برداری سونی

بی‌توجهی به این مسئله و روشن کردن دوربین فیلم برداری سبب وارد شدن فشار بیش از اندازه به دستگاه و دوچندان شدن خرابی پیش آمده در آن می گردد. برای مثال ممکن است روشن کردن دوربین منجر به وارد شدن فشار بیشتر به چرخ دنده ها و لنز دوربین شده و در نهایت خرابی کامل این بخش را موجب شود. بنابراین در صورت مشاهده اشکال در این بخش بهتر است از دستکاری دوربین خودداری کرده و جهت تعمیر لنز دوربین فیلمبرداری سونی به یکی از مراکز مجاز و استاندارد این حوزه مراجعه نمایید.

برای تعمیر لنز دوربین فیلم برداری سونی موارد زیر را امتحان کنید

اگر چه توصیه اکیدا ما این است که در صورت مواجهه با اشکال در عملکرد لنز دوربین، از دستکاری آن خودداری کرده و به مراکز تعمیر دوربین فیلم برداری سونی مراجعه نمایید با این حال روش‌هایی وجود دارد که جهت تعمیر لنز دوربین فیلم برداری سونی می‌توانید آنها را امتحان کنید. این روش‌ها راهکارهای ساده‌ای هستند که برای تعمیر و رفع اشکال پیش آمده در لنز دوربین می‌توان از آنها استفاده کرد. (توصیه می‌شود موارد شرح داده شده در این بخش با نهایت احتیاط و به آرامی انجام شود. وارد کردن فشار بیش از اندازه به این بخش سبب خرابی لنز و دوچندان شدن اشکالات پیش آمده در آن می‌گردد). شایان ذکر است موارد درج شده در این بخش برای تعمیر لنز دوربین عکاسی نیز می‌تواند کارامد و قابل استفاده باشد.

  1. بررسی باتری دوربین فیلم برداری سونی

ضعیف بودن باتری‌های دوربین و یا درست جا نگرفتن آنها می‌تواند یکی از عللی باشد کار نکردن لنز دوربین را سبب شود. بنابراین در صورت مواجهه با این اشکال توصیه می‌شود از باتری های نو استفاده نمایید و یا در صورت نو بودن باتری ها، درست جا گرفتن آنها را بررسی کنید. برای خارج کردن باتری دوربین، ابتدا دوربین را در حالت shooting/recording  قرار دهید. پس از این کار، چند دقیقه صبر کنید و دوباره باتری را درون دوربین قرار دهید. دوربین را روشن کنید. در صورتی که مشکل کار نکردن لنزهای دوربین ادامه داشت روش های دیگر پیشنهادی را امتحان کنید و یا جهت رفع مشکل و تعمیر لنز دوربین فیلم برداری سونی به نمایندگی سونی مراجعه نمایید.

  1. با دمنده هوا لنز و دوربین را گردگیری کنید

روش دیگری که می توان برای رفع مشکل لنز و تعمیر لنز دوربین فیلم برداری سونی امتحان کرد وارد کردن فشار باد مناسب به این بخش از دستگاه، جهت خارج کردن اشیا و گردوغبار اضافی است. چرا که یکی از علل گیر کردن لنز دوربین انباشته شدن گردوغبار در اطراف لنز است. استفاده از دمنده هوا کمک می‌کند تا این ذرات ریز از اطراف لنز خارج شده و مشکل پیش آمده برطرف گردد. در صورتی که به دمنده هوا دسترسی نداشتید می‌توانید از هوای فشرده نیز استفاده کنید. برای پاک کردن لنز، هوا را داخل لنز بدمید و سپس دوربین را روشن کنید. جلو و عقب رفتن لنز را امتحان کنید. اگر باز هم لنز کار نکرد، روش دیگری را امتحان کنید. در صورت مواجهه با اشکال در طول انجام این کار بهتر است از ادامه کار خودداری کرده و به مراکز تعمیر دوربین سونی مراجعه کنید.

  1. فشار دادن لنز دوربین را امتحان کنید

فشار دادن لنز نیز گاهاً می‌تواند برای رفع این اشکال به شما کمک کند. پیش از انجام این کار ابتدا کج شدن لنز را بررسی کنید. دوربین را از پشت در یک محل قرار دهید و از کنار به لنز نگاه کنید. ممکن است کمی کج به نظر برسد. اگر این مشکل وجود داشت، دوربین را روشن کنید و به طور ملایم لنز را از کنار به سمت مرکز بکشید. این کار ممکن است در رفع مشکل لنز دوربین دیجیتال به شما کمک کند. به فاصله بین لنز و محل قرار گیری لنز نیز نگاه کنید. اگر شکاف موجود میان اطراف لنز متناسب نبود، با کمی فشار به سمت شکاف بالاتر، شکاف های اطراف لنز را متعادل سازید. در صورتی که مشکل پیش آمده با این کار نیز رفع نشد حتما جهت تعمیر لنز دوربین فیلم برداری سونی به مراکز تخصصی این کار مراجعه نمایید.

ما در تعمیر دوربین فیلم برداری سونی مدعی بهترین‌ها هستیم

تخصصی‌ترین سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیر انواع دوربین فیلم برداری سونی با حضور در نمایندگی سونی و مراجعه به پارت مربوطه قابل دریافت است. کاربران کلیه دوربین های فیلم برداری سونی می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه اشکال در دوربین مورد استفاده خویش به مرکز تعمیر دوربین سونی مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. مدیریت این مرکز به منظور ارائه برترین خدمات کیفی به مشتریان خویش تیمی از خبره‌ترین کارشناسان تعمیر را به همکاری فراخوانده و پیشرفته‌ترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر را در اختیار آنان قرار داده است.

همین موضوع سبب شده تا مرکز تعمیرات سونی مدعی بهترین بودن در حوزه تعمیرات دوربین سونی و البته تعمیرات سایر دستگاه های این برند باشد. جهت آسودگی خیال کاربران از کیفیت خدمات ارائه شده نیز کلیه خدمات تعمیر انجام شده توسط کارشناسان این مرکز مشمول گارانتی و ضمانت شده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *