نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تغییر رنگ پروژکتور

تغییر رنگ پروژکتور سونی

تغییر رنگ تصویر پروژکتور یکی از رایج ترین مسائل است و با تعویض لامپ پروژکتور حل نمی شود. اگر پروژکتور شما در تمام یا قسمتی از تصویر شما یک رنگ زرد، قرمز، بنفش یا آبی نشان می دهد، باید به طور حرفه ای سرویس شود. یک تصویر تغییر رنگ داده به این معنی است که مشکلی در چرخ رنگ (پروژکتورهای DLP) یا صفحات قطبی (پروژکتورهای LCD) وجود دارد.

اگر در پروژکتورهای LCD زود گیر بیفتید، این تعمیر فقط به تمیز کردن، کار و یادآوری ماژول رنگ نیاز دارد. اگر بیش از حد منتظر بمانید، این تعمیر شامل تعویض صفحات قطبی یا مجموعه منشور است که می تواند بسیار گران باشد.

گرد و غبار، لکه ها و نقاط تاریک روی تصویر پروژکتور سونی

پروژکتورها نیاز به نظافت و نگهداری دارند. عدم انجام این کار به صورت سالانه یا نیمه سالانه می تواند منجر به ایجاد گرد و غبار در قسمت نوری شود که به صورت نقطه یا لکه بر روی تصویر پروژکتور شما نمایان می شود.

اگر نقاط رنگی یا رنگی دارند، این بدان معناست که گرد و غبار روی ماژول رنگ قرار گرفته است، به این معنی که صفحات قطبی باید تمیز شوند (پروژکتور LCD) یا چرخه رنگ باید تمیز شود (پروژکتور dlp). به ندرت، این نیز می تواند ناشی از یک تراشه dlp آسیب دیده (از افتادن یا غیره)، یا یک قسمت آسیب دیده در مجموعه منشور یا بلوک نوری باشد.

پروژکتور روشن نمی شود و سایر مشکلات تغذیه پروژکتور سونی

اگر پروژکتور سونی شما به طور غیرمنتظره خاموش شود یا روشن نشود، ممکن است مشکلی در منبع تغذیه، بالاست، نرم افزار یا سیستم خنک کننده وجود داشته باشد. در برخی موارد، ممکن است به بردهای مدار داخلی آسیب وارد شود. این تعمیر شامل مشخص کردن علت مشکل، همراه با تمیز کردن کامل کانالهای خنک کننده که دسترسی به آنها سخت است، می شود. این یک تعمیر قابل سرویس توسط کاربر نیست.

پروژکتور سونی دارای نور چشمک زن است

چراغ وضعیت سبز یا قرمز مدام چشمک می زند ممکن است یکی از چند پیام سیستم را نشان دهد. بسته به نوع و مدل پروژکتور سونی، چراغ چشمک زن ممکن است زمان تعویض لامپ را نشان دهد، پروژکتور بیش از حد گرم می شود یا باید تمیز شود. اگر چراغ وضعیت با مشکلات روشن شدن همراه باشد، این ممکن است نشان دهنده مسائل مهمتر مانند خرابی برد اصلی، خرابی بالاست یا نیاز به فن های جایگزین باشد.

قسمتی از تصویر پروژکتور  سونی سیاه است یا گم شده است

این نشان دهنده آسیب به تراشه صفحه نمایش SXRD سونی است و باید تعویض شود.

تصویر پروژکتور سونی کسل کننده یا کم نور است

مقصر احتمالی پروژکتور کم نور لامپ است. ساعات زیاد لامپ نیاز به تعویض لامپ های دستگاه دارد. در حالی که تعویض لامپ می تواند توسط کاربر نهایی انجام شود، مهم است بدانید که لامپ معمولاً یکی از آخرین مواردی است که باید تعویض شود. توصیه می کنیم لامپ ها را بعد از 3000 ساعت استفاده تعویض کنید، که برای اکثر کاربران پروژکتورهای تفریحی خارج از محدوده استفاده سالانه است.

اغلب اوقات، ما از مشتریانی تماس می گیریم که چند صد دلار برای تعویض لامپ های خود خرج کرده اند، اما متوجه می شویم که لامپ علت تغییر رنگ آنها، قدرت در مسائل یا چشمک زدن چراغ های وضعیت نبوده است. برخی از پروژکتورهای‌ سونی از بیش از یک لامپ استفاده می کنند، مانند لامپ Sanyo PLC-Xf46 که از 4 استفاده می کند.

لامپ های با کیفیت می توانند بسیار گران باشند و توصیه می کنیم فقط در صورت نیاز لامپ ها را تعویض کنید. فقط به این دلیل که یک وب سایت ادعا می کند که آنها “لامپ های نصب شده” را می فروشند به این معنی نیست که آن لامپ ها دارای کیفیت اصلی هستند.

مشخص شده است که این لامپ های OEM باعث نوسانات برق می شوند که منجر به خرابی منبع تغذیه، خرابی بالاست یا حتی خرابی برد اصلی می شود. تلاش برای صرفه جویی چند صد دلاری در چراغ ها منجر به خسارت نزدیک به 5000 دلار در Sanyo PLC-XF46 اخیر شد که ما برای کلیسایی در کالیفرنیای جنوبی تعمیر کردیم.

بدون ورودی توسط پروژکتور سونی تشخیص داده می شود

مشکل می تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. سعی کنید به ورودی دیگری بروید، به عنوان مثال، از لپ تاپ خود برای اتصال به پورت VGA یا HDMI که قبلاً استفاده نمی کردید استفاده کنید.

مطمئن شوید که پروژکتور شما در حالت نمایش مناسب قرار دارد. گاهی اوقات، خراب شدن کنترل از راه دور یا شکستن دکمه های پروژکتور سونی از تغییر حالت ورودی صحیح جلوگیری می کند، بنابراین این موارد را نیز آزمایش کنید. اگر تأیید کرده اید که سخت افزار یا نرم افزار پروژکتور علت مشکل ورودی شما است، به احتمال زیاد برد رابط نیاز به تعویض دارد.

مونتاژ لنز پروژکتور ترک خورده

پروژکتورهای سونی نامناسب که از کار افتاده اند ممکن است نیاز به کار برای جایگزینی ویژگی های فیزیکی پروژکتور سونی، از جمله تعویض هر براکت نصب برای لنزها یا خود لنزها داشته باشند. لنزها تعمیر نمی شوند، بلکه بیشتر تعویض می شوند.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای پروژکتور سونی

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه عمر پروژکتور سونی گران قیمت شما را افزایش می دهد، و ما این را برای پروژکتورهایی سونی که بیش از 1500 دلار جدید هزینه دارند، توصیه می کنیم. برای مدارس و کسب و کارهایی که از پروژکتورها، به ویژه پروژکتورهای با روشنایی بالا استفاده می کنند، یک برنامه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه خوب، سالی یکبار نیاز به نظافت و کالیبراسیون مجدد دارد. کلیساها و کاربران کم کار معمولاً می توانند با تمیز کردن شش ساله دور شوند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *