نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر سیستم صدای فراگیر سونی

تعمیر سیستم صدای فراگیر/ زمانی که با سیستم بلندگوی سینمای خانگی خود مشکل دارید، ممکن است زمان ناامید کننده ای باشد. شاید همه بلندگوهای صدای فراگیر شما آنطور که باید کار نمی کنند؟ اما، وقتی در تلاش برای رفع آن هستید از کجا شروع می کنید؟ ترفند عیب یابی مشکلات این است که همه چیز را به اقدامات کوچک تقسیم کنید و آنها را یک قدم بردارید. ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چرا سیستم صدای فراگیر شما به درستی کار نمی کند – و انواع مختلفی از سیستم وجود دارد. بنابراین، برای هر مشکل، چند نکته را فهرست می کنیم که باید به آنها توجه کنید. ممکن است لازم باشد تعدادی از آنها را امتحان کنید – یا شاید فقط یکی راه حل باشد. بیایید دریابیم که اگر صدای فراگیر شما کار نمی کند چگونه مشکلات را برطرف کنیم.

تعمیر سیستم صدای فراگیر

اصلا صدایی در بلندگوهای شما وجود ندارد؟

اگر چیزی از بلندگوهای صدای فراگیر خود دریافت نمی کنید، مشکل مهمی دارید. با این حال، راه حل ممکن است چیزی ساده باشد.

برخی از این راه حل ها را در نظر بگیرید:

  • مطمئن شوید که تقویت کننده روشن است: بله، می دانم که احمقانه به نظر می رسد، اما گاهی اوقات پاسخ یک چیز واضح است. شاید فیوز در دوشاخه منفجر شده باشد؟
  • از بالا بودن صدا مطمئن شوید: آیا کسی به اشتباه صدا را صفر کرده است؟ یا صدا قطع شده است؟
  • سیم کشی را بررسی کنید: مطمئن شوید که سیم بلندگو به طور ایمن به همه بلندگوهای شما متصل است. کانال صحیح به بلندگوی صحیح
  • پخش یک آهنگ تست: در اکثر گیرنده های AV، می توانید یک سیگنال تست داخلی را برای هر بلندگو پخش کنید. این را در منوی تنظیم صدا پیدا کنید. چیزی می شنوید؟ اگر این کار را بکنید، پس مشکل اساسی وجود ندارد. احتمالاً مشکل از منبعی است که می‌خواهید پخش کنید. دو راه حل بعدی را امتحان کنید.
  • تنظیمات ورودی منبع آمپلی فایر را بررسی کنید: آیا ورودی صدای صحیح را روی آمپلی فایر انتخاب کرده اید؟
  • منابع صوتی مختلف را امتحان کنید: آیا صدا برای همه منابع محتوا کار نمی کند؟ پخش کننده سی دی، پخش کننده دی وی دی، کنسول بازی یا صدای تلویزیون را از یک برنامه امتحان کنید. یا، سعی کنید یک دستگاه جدید را به ورودی دیگری متصل کنید. ممکن است فقط یک منبع مشکل داشته باشد. اگر چنین است، می توانید فقط آن دستگاه را عیب یابی کنید.

صدایی در بلندگوهای عقب وجود ندارد؟

اگر سیستم صدای فراگیر 5.1 یا 7.1 دارید، ممکن است فقط از بلندگوهای عقب صدا دریافت نکنید – در حالی که بلندگوهای جلو به خوبی کار می کنند.

در اینجا برخی از دلایل احتمالی وجود دارد:

  • مطمئن شوید که موسیقی متن 5.1 را پخش می کنید: به طور پیش فرض، صدای استریو ممکن است فقط در بلندگوهای جلو ظاهر شود. آن را با یک آهنگ صوتی 5.1 تست کنید و ببینید آیا چیزی می شنوید.
  • حالت صدای آپ میکس را فعال کنید: اگر موسیقی متن 5.1 ندارید، Dolby Surround یا DTS Neural:X را فعال کنید تا صدای استریو را به همه بلندگوهای متصل خود میکس کنید. تقویت کننده شما باید از این نوع حالت صدا پشتیبانی کند – یا ممکن است آمپلی فایرهای مختلفی داشته باشد که کار مشابهی را انجام می دهند.
  • تنظیم خودکار گیرنده AV را اجرا کنید: مطمئن شوید که به آن بگویید کدام بلندگو متصل است. هنگامی که یک گیرنده AV را تنظیم می کنید، باید به آن بگویید که کدام بلندگوها را وصل کرده اید. اگر مشخص نکرده باشید که بلندگوهای فراگیر دارید، آنها کار نخواهند کرد. اگر به تازگی بلندگوها را اضافه کرده اید، باید دوباره آن را اجرا کنید.
  • صدای خروجی بلندگوهای عقب را زیاد کنید: شاید صدای بلندگوهای عقب خیلی کم باشد؟ به منوی تنظیم آمپلی فایر بروید و صدای بلندگوی عقب را زیاد کنید.
  • سیم کشی را بررسی کنید: مطمئن شوید که کانال های خروجی صحیح تقویت کننده را به بلندگوهای عقب خود متصل کرده اید. شاید سیم بلندگوی جدیدی اجرا کنید؟
  • سیم بلندگوی عقب را تست کنید: سیم بلندگوهای عقب را به طور موقت به بلندگوهای جلو وصل کنید (ابتدا اتصال سیم بلندگوی جلوی موجود را بردارید). الان چیزی میشنوی؟ اگر بله، شاید اسپیکرهای عقب معیوب هستند؟

صدایی در بلندگوی مرکزی وجود ندارد؟

یکی دیگر از مشکلات رایج، شنیدن صدایی از بلندگوی مرکزی است. گاهی اوقات تشخیص آن دشوار است زیرا بلندگوهای چپ و راست جلو بسیار برجسته هستند.

نکات عیب یابی در اینجا مشابه بلندگوهای عقب است.

  • مطمئن شوید که صدا از صدای فراگیر است: اگر محتوایی را با موسیقی متن استریو پخش می کنید، چیزی از بلندگوی مرکزی نمی شنوید. این احتمالاً شایع ترین دلیل برای شنیدن چیزی از بلندگوی مرکزی است. فیلمی را پخش کنید که 5.1 است، و ببینید که آیا چیزی می شنوید.
  • حالت شنیداری را روشن کنید که صدا را به‌روزرسانی می‌کند: اگر می‌خواهید از بلندگوی مرکزی با صدای استریو استفاده کنید، باید صدا را به‌روزرسانی کنید. اکثر گیرنده‌های AV مدرن دارای حالت‌های صدای Dolby Surround و DTS Neural:X هستند که این کار را انجام می‌دهند. هنگامی که صدای استریو در حال پخش است، اینها را فعال کنید و صدا را از همه بلندگوهای فراگیر متصل خود – از جمله بلندگوی مرکزی – خواهید شنید. مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است حالت‌های صدای Dolby Pro Logic II، Dolby Pro Logic IIx، Dolby Pro Logic IIz و DTS Neo:6 داشته باشند، و این‌ها فرمت‌های upmixing قدیمی‌تر هستند که همین کار را انجام می‌دهند.
  • روال تنظیم خودکار را دوباره اجرا کنید: اکثر گیرنده های AV دارای فرآیند تنظیم خودکار بلندگو هستند. به منوی تنظیمات دستگاه خود بروید و روال را دوباره اجرا کنید. با این کار بررسی می‌شود که آیا همه بلندگوهای صحیح وصل شده‌اید – و معمولاً یک آهنگ آزمایشی برای هر یک ارسال می‌کند. اگر در این نقطه در مرکز صدا دریافت کردید، می‌دانید که سیم‌کشی و پیکربندی صحیح است و مشکل جای دیگری است.
  • سیم بلندگو را بررسی کنید: اگر بلندگوی مرکزی در حین نصب کار نمی کند، ممکن است مشکل سیم کشی باشد. دوبار بررسی کنید که کانال مرکزی را به درستی از آمپلی فایر به بلندگو وصل کرده اید. اگر باز هم کار نکرد، سیم بلندگوی جدیدی را امتحان کنید.
  • سیم بلندگوی مرکزی را به بلندگوی دیگری وصل کنید: برای تشخیص مشکل خود بلندگو، سیم‌های بلندگو را موقتاً تعویض کنید. می‌توانید سیم چپ/راست جلو را به بلندگوی مرکزی وصل کنید – یا سیم بلندگوی مرکزی را به بلندگوی چپ/راست جلو وصل کنید. این ممکن است به شما بگوید که آیا مشکلی در بلندگو یا کانال تقویت کننده وجود دارد. در حین انجام این کار، دو کانال را به یک بلندگو متصل نکنید!
  • بلندگوی مرکزی را روشن کنید: اگر تنظیمات به‌خوبی اجرا می‌شود، اما هنوز از سطح بلندگوی مرکزی راضی نیستید، صدا را زیاد کنید. در منوی صوتی آمپلی فایر خود، باید بخشی برای تغییر سطوح به صورت جداگانه برای هر بلندگو پیدا کنید. سطح را چند دسی بل بالا ببرید تا زمانی که خوشحال شوید.

5 دلیل توقف ناگهانی بلندگوی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *