نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهترین کارها برای افزایش دوام لپ تاپ سونی

چند ترفند ساده برای افزایش دوام لپ تاپ سونی

افزایش دوام لپ تاپ سونی/ یکی از مهم ترین چیزهایی که باید درک کنید این است که لپ تاپ ها چه مدت برای دوام ساخته شده اند. و از آنجایی که این دستگاه‌ها برای نسخه‌های فشرده و قابل حمل رایانه‌های رومیزی طراحی شده‌اند، دوام کمتری دارند، به‌ویژه زمانی که اغلب استفاده می‌شوند. شما می توانید انتظار داشته باشید که یک لپ تاپ سونی 3 تا 5 سال دوام بیاورد، اگرچه این تعداد بسته به میزان مراقبت از لپ تاپ سونی، انجام تعمیر و نگهداری منظم و شیوه های ذخیره سازی در زمانی که دستگاه در حال استفاده نیست، می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. اگرچه معمولاً 3 تا 5 سال طول عمر لپ‌تاپ سونی‌ها است، اما مطمئناً می‌توانید عمر مفید لپ‌تاپ سونی خود را با مراقبت مناسب و نگهداری منظم افزایش دهید. البته، اگر می خواهید دستگاهی با ماندگاری بیشتر و قابل حمل کمتر برای مصارف خانگی یا اداری داشته باشید، همیشه می توانید دسکتاپ سونی را انتخاب کنید.

افزایش دوام لپ تاپ سونی

 لپ تاپ سونی شما خیلی داغ می شود

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ سونی، هرگز نباید:

  • دستگاه را برای مدت طولانی بدون وقفه اجرا کنید. اگر ساعت‌های طولانی از لپ‌تاپ سونی خود استفاده می‌کنید و متوجه می‌شوید که شروع به گرم شدن بیش از حد می‌کند، بهتر است آن را خاموش کنید و کمی زمان دهید تا خنک شود.
  • لپ تاپ سونی خود را در جایی گرم بگذارید. قرار دادن رایانه در معرض نور خورشید یا در مناطق گرم مانند اتومبیل، دستور العملی برای فاجعه است. گرمای بیش از حد بر عملکرد اجزای داخلی دستگاه تأثیر می گذارد و به طور موثر خطر آسیب را افزایش می دهد.
  • وقتی لپ تاپ سونی روشن است، فن را مسدود کنید. همیشه باید از گذاشتن کامپیوتر خود بر روی سطوح پارچه ای که فن برای گردش هوای خنک مشکل دارد، خودداری کنید. بنابراین، همیشه اطمینان حاصل کنید که فن شما در معرض دید قرار دارد تا عملکرد مطلوبی داشته باشد.

در نهایت، اجازه دادن به لپ تاپ سونی شما برای گرم شدن بیش از حد منظم، عمر مفید آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، به این معنی که نیاز به تعمیرات پرهزینه یا حتی خرید یک واحد جدید دارید.

 به هارد دیسک خود آسیب رسانده اید

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است کامپیوتر شما خراب شود، آسیب دیدن هارد دیسک است. بنابراین منظور از آسیب رساندن به دیسک سخت چیست و چرا این امر منجر به خرابی لپ تاپ سونی شما می شود؟

بسته به سن و ساخت لپ تاپ سونی شما، ممکن است یک هارد دیسک (HDD) داشته باشد. در غیر این صورت، باید با یک درایو حالت جامد (SSD) عرضه شود.

با این حال، اگر دستگاه شما یک هارد دیسک داشته باشد، به احتمال زیاد آسیب می بیند زیرا یک قطعه متحرک است و بنابراین، بیشتر مستعد حرکت خشن است.

برای جلوگیری از این نوع آسیب، باید به آرامی با لپ تاپ سونی خود برخورد کنید و از افتادن یا به هم ریختن دستگاه به هیچ وجه خودداری کنید. در حالی که افتادن لپ تاپ سونی می تواند منجر به نقص هارد دیسک شود، همچنین می تواند به سایر قسمت ها مانند صفحه نمایش و صفحه کلید آسیب برساند.

افزایش دوام لپ تاپ سونی
افزایش دوام لپ تاپ سونی

 با لپ تاپ سونی خود خیلی خشن رفتار می کنید

فقط به این دلیل که مبلغ زیادی برای لپ‌تاپ سونی خود پرداخت کرده‌اید، به این معنی نیست که یک مخزن فلزی است که می‌توانید بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید.

علیرغم ظاهر لپ تاپ سونی شما، هنوز هم بسیار ظریف است و باید با نهایت دقت رفتار شود. علت اصلی آسیب لپ‌تاپ سونی، استفاده نادرست از طریق زمین خوردن یا درمان خشن است.

افتادن یا کوبیدن لپ تاپ سونی بر روی سطوح نه تنها می تواند منجر به اختلال در عملکرد شود، بلکه می تواند به طور کامل به دستگاه آسیب برساند.

برای افزایش عمر لپ تاپ سونی خود، باید با احتیاط از آن استفاده کنید. این بدان معناست که هرگز آن را در معرض دید قرار ندهید یا جایی که ممکن است آسیب ببیند.

علاوه بر این، بهترین کار این است که همیشه با لپ تاپ سونی خود در یک کیف مسافرتی پددار سفر کنید. این کیف برای ایمن نگه داشتن دستگاه شما عالی است، بسیار سبک وزن است و از پارچه مرغوب ساخته شده است.

همچنین باید لپ تاپ سونی خود را به تنهایی و بدون قرار دادن سایر وسایل داخل کیف بسته بندی کنید. استفاده از لپ تاپ سونی با نهایت دقت راهی مطمئن برای جلوگیری از آسیب های سخت افزاری غیر ضروری است. در نهایت، بهترین راه برای افزایش عمر لپ‌تاپ سونی شما این است که مطمئن شوید که کمترین قطره‌های ناخوشایند را دریافت می‌کند.

وقتی لپ‌تاپ سونی سقوط می‌کند، این می‌تواند سخت‌افزار لازم را از جای خود خارج کند یا حتی آن را بشکند و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد.

شما به اشتباه از کابل شارژ خود استفاده کرده اید

یکی از رایج ترین مقصران آسیب لپ تاپ سونی، سوء مدیریت کابل شارژ است. همانطور که از نام آن پیداست، کابل شارژ وظیفه تامین انرژی لپ تاپ سونی شما را بر عهده دارد. بنابراین، اگر کابل آسیب ببیند، لپ تاپ سونی همانطور که انتظار می رود شارژ نمی شود و منجر به نتایج ناخواسته مانند آسیب تدریجی باتری می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از سوء استفاده از کابل های شارژ این است که:

  • هنگامی که کامپیوترتان وصل است هرگز آن را جابه‌جا نکنید. اگر زمانی که لپ‌تاپ سونی خود را به برق متصل می‌کنید دائماً آن را برمی‌دارید، این می‌تواند کابل را منحرف کند و به تدریج به پورت شارژ آسیب برساند.
  • از فشار دادن کابل شارژ خود در داخل خانه، پشت کمد یا سایر اشیاء خانگی خودداری کنید. اگر فشار محکمی برای وصل کردن سیم خود به پریز است، کابل خود را کمتر از حد ایده آل خم می کنید و باید یک خروجی متفاوت پیدا کنید.
  • هنگامی که فرآیند شارژ کند شد، کابل شارژ را بلافاصله تعویض کنید. وقتی کابل مقدار ولتاژ مناسبی به باتری نمی دهد، می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد و آسیب تدریجی باتری شود و عمر مفید دستگاه را کاهش دهد.

در نهایت ضروری است که مراقب کابل های خود باشید تا مطمئن شوید که به لپ تاپ سونی خود آسیبی نرسانید.

 لپ تاپ سونی خود را اشتباه باز و بسته می کنید

لولاها یکی از قطعاتی هستند که اغلب آسیب می بینند. این به این دلیل است که آنها بسیار کوچک، شکننده هستند و چندین بار در روز استفاده می شوند. در حالی که نمی توانید از استفاده از لولا برای باز کردن لپ تاپ سونی خود اجتناب کنید، چند کار وجود دارد که می توانید برای محافظت از لولاهای آن در برابر آسیب انجام دهید.

چگونه مطمئن شوید که لولاهای لپ تاپ سونی شما زود فرسوده نمی شوند:

  • لپ تاپ سونی خود را به آرامی باز و بسته کنید. با مانور دادن با لپ تاپ سونی با دقت بیشتر، فشار کمتری به لولاها وارد می کنید و به طور موثر احتمال آسیب را کاهش می دهید.
  • تعداد دفعات باز و بسته کردن لپ تاپ سونی خود را محدود کنید. باز و بسته کردن لپ تاپ سونی به دفعات کمتر به دوام بیشتر لولا کمک می کند.
  • اگر لولاها سفت شدند، آنها را تعویض کنید. اگر متوجه شدید استفاده از لپ تاپ سونی شما به طور فزاینده ای چالش برانگیز شده است، آن را برای تعمیر در نظر بگیرید و لولاها را قبل از اینکه خیلی شکسته شوند تعویض کنید.

هزینه های تعویض لولا می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد، اما هرچه آسیب جزئی تر باشد، هزینه تعویض آن بر روی کیف پول شما ارزان تر خواهد بود. توصیه می شود با احتیاط از لولاها استفاده کنید. در حالی که تعمیر لولاها ممکن است برای برخی برندها منطقی باشد، ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشید.

تعمیر لولاها به عنوان یک پروژه DIY توصیه نمی شود زیرا می توانید وضعیت را بدتر کنید. برای بهترین نتایج، بهتر است کار تعمیر را به متخصصان با تجربه بسپارید.

شاید این را دوست داشته باشید: روشن کردن لپ تاپ سونی بدون دکمه پاور

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *