نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع جوهر پرینترهای سونی

معرفی جوهر پرینترهای سونی

جوهر پرینترهای سونی / هنگام خرید پرینتر سونی برای تجارت خود، اولین تصمیم شما این است که چه نوع پرینتر سونیی را بخرید. پرینتر سونی از انواع جوهرهای مختلف برای تولید اسناد استفاده می کنند و هر سبک جوهر مزایا و معایب خاص خود را دارد. درک مزایای هر نوع جوهر می تواند به شما کمک کند انتخاب مناسبی برای نیازهای شرکت خود داشته باشید.

جوهر پرینترهای سونی

جوهر مایع

پرینتر سونیی جوهرافشان از جوهر مایع برای تولید متن و تصاویر استفاده می‌کنند و قطرات میکروسکوپی را روی کاغذی که در آن غوطه‌ور می‌شود، می‌پاشند. جوهر جوهرافشان معمولاً به دو شکل است. جوهرهای مبتنی بر رنگ ارزان‌تر هستند، اما تصاویری تولید می‌کنند که در طول زمان یا در معرض نور ماوراء بنفش محو می‌شوند. جوهرهای مبتنی بر رنگدانه گران‌تر هستند، اما در واقع ذرات کوچک رنگی را روی سطح کاغذ می‌گذارند و در برابر محو شدن مقاوم‌تر هستند. پرینتر سونیی مبتنی بر جوهر به شما این امکان را می دهند که رنگ های زنده تری را نسبت به انواع دیگر پرینتر سونی چاپ کنید و برای تولید عکس و گرافیک مناسب هستند.

تونر

پرینتر سونیی لیزری و LED از جوهر خشکی به نام تونر استفاده می کنند که از ذرات ریز رنگدانه تشکیل شده است. هنگامی که یک سند را چاپ می کنید، پرینتر سونی از نور شدید برای شارژ یک درام چرخان استفاده می کند که سپس ذرات تونر در تصویر صفحه را جذب می کند. سپس درام تونر را با حرارت به کاغذ ذوب می کند و ذرات را در سطح قرار می دهد. پرینترهای لیزری و LED سریعتر از جوهرافشان هستند، اگرچه نمی توانند کیفیت رنگی مشابه مدل های جوهر مایع تولید کنند.

جوهر جامد

نوع دیگری از پرینتر سونی از «جوهر جامد» استفاده می‌کند، ذرات رنگدانه‌ای که شبیه مداد رنگی در موم جاسازی شده‌اند. این دستگاه ها از یک سر چاپ گرم شده برای ذوب کردن موم و رسوب آن بر روی کاغذ استفاده می کنند و تصویر را در چندین لایه تشکیل می دهند. جوهر جامد غیر سمی است و کمترین مقدار بسته بندی را به جا می گذارد و به شکل چوب های جامد در می آید که به سادگی در ظروف پرینتر سونی خود قرار می دهید. یکی از ایرادهای جوهر جامد این است که رنگدانه و موم بافت قابل توجهی روی صفحه به جا می گذارند که می توانید به طور تصادفی هنگام دست زدن به سند آن را خراش دهید.

روبان

پرینتر سونیی ضربه‌ای و ماتریس نقطه‌ای از یک سیستم نوار جوهردار برای رساندن رنگدانه به صفحه استفاده می‌کنند. این کارتریج های پرینتر سونی حاوی یک نوار پارچه ای بلند است که روی چرخ ها پیچیده شده و از یک مخزن جوهر عبور می کند. هنگام نصب، روبان بین سر چاپ و صفحه قرار می گیرد. سر از طریق روبان به صفحه برخورد می کند و اثر جوهری در شکل شخصیت از خود بر جای می گذارد. کارتریج‌های روبان جوهری به دلیل میزان پیچ‌خوردگی روبان در داخل، می‌توانند حجیم باشند و معمولاً در انواع تک رنگ یا قرمز و مشکی در دسترس هستند و پالت رنگ موجود را محدود می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: تنظیم کیفیت چاپ پرینتر لیزری

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *