نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا کولر گازی گرما هم میدهد

آیا کولر گازی گرما هم میدهد

با شروع فصل سرما همیشه اولین نگرانی راه اندازی وسیله و سیستم گرمایش منزل می باشد و یکی از سوالات رایج این است که آیا کولر گازی گرما هم میدهد یا خیر ؟ خوشبختانه در طراحی های جدید کولر گازی از سرمایش و گرمایش استفاده شده است و دیگر نیازی به خرید وسایل سرمایش و گرمایش به طور جداگانه نمی باشد. در این مطلب قصد داریم درباره نکات مربوط به نگهداری کولر گازی در فصل زمستان و سیستم گرمایش این دستگاه صحبت کنیم این قابلیت در کولرهای گازی سبب شده است تا در زمستان از محیطی استاندارد و مطلوب بهره مند شوید.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

اگر به تازگی کولر گازی خریداری کرده اید با مراجعه به دفترچه راهنما و بررسی دستگاه می توانید از دارا بودن قابلیت گرمایش آن مطلع شوید و یا به هنگام خرید می توانید از فروشنده اطلاعات دستگاه را سوال کنید اما اگر نمی دانید دستگاه شما قابلیت گرمایش را داراست یا خیر می توانید با کمک ریموت کنترل کولر گازی ابتدا مطمئن شوید که کولر گازی شما سیستم گرمایش دارد یا خیر ؟

برای اینکار دکمه MODE را از روی ریموت کولرگازی فشار دهید اگر علامت خورشید را بر روی صفحه نمایش کنترل مشاهده کردید می توانید دما را بر روی 30 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید زیرا کولر گازی شما قابلیت گرمایش را داراست. برای تنظیم دما همان طور که می دانید باید از دکمه TEMP استفاده نمایید و برای گرم ترین حالت از دمای 30 و سردترین دمای 16  را انتخاب نمایید.

عمل دیفراست در کولر گازی چه زمانی رخ میدهد؟

همان طور که می دانید با استفاده از سیکل گرمایشی در کولر گازی ممکن است بعد از مدتی شاهد یخ زدگی و دمای پایین در محدوده کندانسور باشید در این شرایط دیگر گرمایی از کولر گازی خارج نمی شود و پنل متوقف خواهد شد زیرا عمل دیفراست که به صورت اتوماتیک انجام می شود رخ می دهد. در حقیقت عمل دیفراست برای یخ زدایی لوله ها و افزایش دمای کندانسور انجام می شود این روند بسیار طبیعی است. با انجام عمل دیفراست کولر گازی وارد سیگل گرمایش شده و مجدد باد گرم تولید می کند برای عملکرد بهتر دستگاه باید عملیات دیفراست انجام شود.

همان طور که می دانید با سرد شدن هوا این عمل بیشتر انجام شده و کاملا طبیعی است اگر دقت کرده باشید زمانی که هوا سرد و برفی است کولر گازی تعداد دفعات بیشتری عمل دیفراست را تکرار می کند زمانی که عملیات دیفراست انجام می شود بر روی پنل علامت قطره و ستاره ظاهر می شود.

اگر کولر گازی گرمایش نداشت چه کنیم ؟

همان طور که می دانید کولر گازی یکی از وسایل گرمایشی کمکی است که می توانید در فصل زمستان از آن استفاده نمایید بدین منظور لازم است تنظیمات اولیه را برای اجرای سیکل گرمایش اجرا نمایید. بهتر است بدانید کولر گازی قبل از ورود به سیکل گرمایش عملیات دیفراست را اجرا می کند بنابراین بعد از تنظیمات دستگاه اجرای عمل دیفراست طبیعی است. زمانی که دمای محیط به دمای تنظیم شده برسد دیگر کولر گازی گرما تولید نمی کند و متوقف می شود تا محیط خنک شود و مجدد شروع به فعالیت کند بنابراین متوقف شدن دستگاه نشان از خرابی آن نمی باشد.

لازم است برای عملکرد بهتر کولر گازی سرویس های دوره ای دستگاه را انجام دهید تا از بروز مشکلات و خرابی های ناگهانی جلوگیری نمایید. همان طور که می دانید تعویض و تمیز کردن فیلتر ها می تواند در عملکرد و بازدهی بهتر دستگاه نقش مهمی داشته باشد همین طور در پایین آمدن مصرف انرژی هم نقش مهمی دارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *